/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Lidt for mange kilo
Fra : snusi
Vist : 403 gange
150 point
Dato : 06-01-04 19:28

Hej.

Min teenagedatter har lidt for mange kilo at løbe rundt med, og jeg vil gerne hjælpe hende, men hun har alligevel ikke selv viljen til at komme i gang. Problemet er ikke at hun spiser for meget, det er mere hvad hun spiser. Slik, kager, chips osv. Hun har overhovedet ikke lyst til motion, selvom jeg går to lange ture hver dag (har hund).
Når hun kommer fra skole, sidder hun foran fjernsynet, eller hun tager en tur ned i byen på knallerten, og det giver jo ikke rigtig noget motion.
Nogen der har et godt råd

snusi

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 06-01-04 19:48

Tja hvis ikke hun er motiveret kan du næsten ikke gøre noget. Mit umiddelbare forslag ville være at fortælle hende, hvor svært det er at finde tøj m.v. der passer hende, men man skal jo også passe på at hun så ikke kommer til at lide af anorexi eller få hende til at tro, at du, hendes mor ikke syntes hun er god nok ?

Jeg skal ikke komme med gode råd, for jeg syntes det er meget svært. Hvis hun er en meget følsom pige kan man skade mere end gavne og vi ved jo selv, at hvis ikke vi er motiverede som voksne (jeg er selv forlængst ude over min teenager alder), så virker det ikke, og sådan husker jeg da også mine teenage år, og teenagere har unægteligt et anderledes kringlet sind, det havde jeg i hvert fald. Den ene dag kunne jeg se det fornuftige i at gøre tingene rigtigt og den næste det modsatte. Nu har jeg aldrig været overvægtig, men jeg klædte mig forfærdeligt (det var godt nok moderne men alligevel) og brugte nogte frygteligt make-up (pink og lille og gul og grøn ligesom Cyndi Lauper . Gad vide hvordan min mor egentlig taklede det ? Jeg husker det ikke, men hun har i hvert fald ikke kommenteret det synderligt.

Håber hun bliver motiveret, når drengene begynder at trække

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 06-01-04 19:55

Sørg for ikke at have chips m.m. i huset, men hav masser af frugt og grønt. Skræl gulerødder, agurkestænger m.m. lav evt. dip til af fromage fraiche (der er fedtfattig),hav appelsiner, æbler m.m. stående hun kan tage af, lav sandwich uden smør eller andet fedetstof, men med salat, tomat, skinke, agurk m.m. og stil i køleskabet som hun kan tage når hun er sulten uanset om hun er rigtig sulten eller bare lækkersulten.
Det lyder lidt som hun spiser af vane og ikke af sult, det kan være svært at ændre, men så sørg for det er sundt og lækkert det hun spiser.
Foreslå hende i går en tur sammen, evt. i går ned for at hente en videofilm eller andet (for at lokke hende med ud og gå). Tilbyd lommepenge for at lufte hunden, alt for at få hende igang med lidt motion.
Held og lykke....

Kommentar
Fra : julie89

Dato : 06-01-04 21:15

Jeg synes at du skulle sige at hun SKAL gå tur med den der hund mindst en gang om dagen.. så kan i jo følges hvis det er.. hun er vel under 18 så du bestemmer jo sådan set over hende!? Svømmehallen synes de fleste da sikkert er sjovt og det er også god motion! og du kunne jo indfører en fjernsyns/knallert fri dag.
Jeg er 14 år og jeg ville blive ret så sur hvis mine forældre blandede sig i det.. specielt med det der knallert/fjernsynsfri dag.. Så er du forberedt;)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-04 22:13

Du ku jo også bare lette en af dine berygtede Pincillinprutter så ska hun nok få lettet den dertil indrettede**SS** Og så ku du jo vænne dig og hende til at spise eks.vis gullerødder ståret i tynde stave læggende i vand i en skål som snacks.MVH SUNE

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 06-01-04 22:56

Se lidt på hvor godt i snakker sammen. Fortæl hende at du holder af hende og at du vil have en vigtig snak med hende.

Sig at det ikke kun handler om at være slank, men også om sundheden, og livskvaliteten der følge i farvandet på det at være sund, slank og lækker (føle sig lækker).
Og selvom det er personligheden det mest handler om, så er det jo ingen hemmelighed at drenge foretrækker slanke og selvsikre, velformede piger.
Det er jo naturens gang, at vi ubevidst vil have en partner der er sund og smuk til at føre vores slægt videre.

Fortæl hende at det ikke handler om nu, men om når hun bliver lidt ældre, og at hun skal til at arbejde lidt med sig selv mentalt, og spørge sig selv HVORFOR hun ikke gider at tage det lille spring og i det mindste prøver at slanke sig, hvis ikke andet så for sundhedens skyld.

Hvis jeg var dig ville jeg sige til hende at fra nu af, står menuen på fisk og grøntsager og andet letfordøjeligt, og som jeg læste i nogel bjælker længere oppe, så er slik og kager bandlyst i hjemmet.

kun slankemad fremover (læs sund og naturlig mad for et menneskes krop).

spørg hende også om, det er fordi hun mangler mål i livet, eller om hun ikke ved hvad det er hun vil og hvad hun forventer af det dejlige liv vi lever.

Hun får et MEGET bedre liv hvis hun tager den meget hårde kamp op (med sig selv og egoet) og slanker sig, til en sund og livskvalitetsfuld og glad, flot og velformet krop.

Håber ikke jeg lyder hård, men har selv været buttet hele min barndom og ungdom.
Nu er jeg slank, og føler mig meget gladere og sundere, og livslysten er meget højere

Der er ingen tid at spilde, kom igang.

Jeres dialog undervejs og din støtte er mindst lige så vigtig som hendes egen ydelse.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 06-01-04 22:58

Det handler med andre ord om at nå ind til hende.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 07-01-04 07:27

Hejsa

Det er en meget svær tituation du befinder dig i. Du har næsten tabt på forhånd. Hvis du ikke gør noget, går det ud over din datters helbred, og dine omgivelser vil sige "Hvilken mor, hvorfor gør hun ikke noget". Hvis du gør noget, så risikerer du at skabe en voldsom konflikt med din datter. Vi har selv været den tur igennem, og det er først nu lykkedes mig at komme igennem til vores datter, der nu er 20 år. Det der åbnede op, var at hun kunne se, at det program jeg har lavet virker på alle dem hun har hørt om bruger det.

Jeg vil foreslå dig at få fat i dette program hos mig. Du kan bestille det igennem http://slankigen/webbyen.dk Programmet er gratis, og der er ikke noget du skal anskaffe. Derudover kunne det være en god ide, hvis du kunne aliere dig med en som din datter holder rigtig meget af, om det så er en veninde, ven eller hvad det nu måtte være, men du skal gå på listesko.

Udover at du kan hente mit program på ovenstående adresse, så stiller jeg gerne min viden gratis til disposition, hvis jeg på nogen måde kan hjælpe jer.

Held og lykke

mvh
Henning

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 07-01-04 07:29

Hejsa

Det er en meget svær tituation du befinder dig i. Du har næsten tabt på forhånd. Hvis du ikke gør noget, går det ud over din datters helbred, og dine omgivelser vil sige "Hvilken mor, hvorfor gør hun ikke noget". Hvis du gør noget, så risikerer du at skabe en voldsom konflikt med din datter. Vi har selv været den tur igennem, og det er først nu lykkedes mig at komme igennem til vores datter, der nu er 20 år. Det der åbnede op, var at hun kunne se, at det program jeg har lavet virker på alle dem hun har hørt om bruger det.

Jeg vil foreslå dig at få fat i dette program hos mig. Du kan bestille det igennem http://slankigen/webbyen.dk Programmet er gratis, og der er ikke noget du skal anskaffe. Derudover kunne det være en god ide, hvis du kunne aliere dig med en som din datter holder rigtig meget af, om det så er en veninde, ven eller hvad det nu måtte være, men du skal gå på listesko.

Udover at du kan hente mit program på ovenstående adresse, så stiller jeg gerne min viden gratis til disposition, hvis jeg på nogen måde kan hjælpe jer.

Held og lykke

mvh
Henning

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 150 point
Dato : 07-01-04 07:29

Hejsa

Det er en meget svær tituation du befinder dig i. Du har næsten tabt på forhånd. Hvis du ikke gør noget, går det ud over din datters helbred, og dine omgivelser vil sige "Hvilken mor, hvorfor gør hun ikke noget". Hvis du gør noget, så risikerer du at skabe en voldsom konflikt med din datter. Vi har selv været den tur igennem, og det er først nu lykkedes mig at komme igennem til vores datter, der nu er 20 år. Det der åbnede op, var at hun kunne se, at det program jeg har lavet virker på alle dem hun har hørt om bruger det.

Jeg vil foreslå dig at få fat i dette program hos mig. Du kan bestille det igennem http://slankigen/webbyen.dk Programmet er gratis, og der er ikke noget du skal anskaffe. Derudover kunne det være en god ide, hvis du kunne aliere dig med en som din datter holder rigtig meget af, om det så er en veninde, ven eller hvad det nu måtte være, men du skal gå på listesko.

Udover at du kan hente mit program på ovenstående adresse, så stiller jeg gerne min viden gratis til disposition, hvis jeg på nogen måde kan hjælpe jer.

Held og lykke

mvh
Henning

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 07-01-04 20:51

Hej igen

Det er faktisk ikke maden her i huset der er et problem, da vi lever nogenlunde sundt og ikke har chips og andet liggende. Hun går på en skole som ligger overfor en Kvickly, hvor hun sammen med de andre elever går over og køber slik og andet, med det resultat at hun ikke spiser noget når hun kommer hjem fra skolen. Hun sidder foran fjernsynet hele eftermiddagen, og jeg har prøvet om hun ikke vil med ud at gå, men det har hun ikke lyst til.

Efter aftensmaden, som hun spiser lidt af, dog ikke af salaten eller de grøntsager vi andre får, ser hun igen fjernsyn, eller kører ned i byen hvor der jo både er grillbar, fritidscenter og andre ting hvor der kan købes junkfood.

Senere på aftenen kommer hendes kæreste (som er meget tynd). Han er en utrolig sød fyr,men har en dårlig vane med at drikke 1½ liter cola og spise en pose chips hver aften, hvilket jo er svært for min datter at nøjes med at se på, så hun spiser sikkert også af det.

Som I kan læse er det jo sjældent vi ser at hun spiser noget usundt, men det må hun jo gøre når hun har taget på.

Hun var hos lægen i går (pga. noget andet). Lægen spurgte om hun var begyndt at spise forkert eller for meget da hun synes at hun havde taget på. De havde talt lidt om hvad det betyder for sundheden, så jeg håber at hun måske tænker lidt over den samtale, for som nogle af jer skriver, er det meget svært at gøre det rigtige.

henningborchert: Linket virker desværre ikke.

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 07-01-04 23:03

Han er vist bare kommet ilt at skrive / istedet for .

Her er det rigtige: http://slankigen.webbyen.dk

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 07-01-04 23:14

Jeg syntes det er en flot side du har fået stablet på benene >>>>>>>henningborchert<<<<<<<<

Og undskyld til dig snusi at jeg lige bruger din tråd til noget andet.

Jeg har lige et spørgesmål angående din kur.

Hvis du ikke vil svare på det er det helt i orden, så kan jeg jo sagtens gøre det via din side istedet.

Men hvis du sender tabellen med dagligvarene ud, så skal man enten have Xcell installeret eller have et xl viewer program?????
Og excel er jo dyrt hvorimod vieweren er gratis freeware.
Men skal man bruge regnearkert til at regne noget med?
Eller står der blot hvad de forskellige varer indeholder?

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 07-01-04 23:16

snusi..... prøv at tage fat i hendes "tynde fyr" og tal lidt med ham og hør om han ikke vil alliere sig med dig, og være med til at skubbe hende lidt i den rigtige retning!!!!!!!

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 08-01-04 07:43

Tak for hjælpen, det er korrekt der var en skrivefejl.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 08-01-04 07:46

Hej Patriar

Det er rigtigt at excell er et lidt dyrt program, men du kan godt se fødevaretabellen på over 1200 varer i en viewer, men selve programmet, der tager højde for de komplekse formler der er inden for fedtforbrænding kræver at du har et regnearksprogram. Der er ikke lavet noget specielt excell features i programmet, så har du et andet program der kan importere excell filer, så kan du også bruge det.

Jeg overvejer iøvrigt på længere sigt at programmere det hele fra bunden, men da det er en stor opgave er jeg nødt til at vente til jeg har lidt ro omkring mig rent arbejdsmæssigt.

mvh

Henning

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 08-01-04 19:19

Tak for svaret henningborchert.

Utrolig flot side

Jeg håber det lige er det der skal til for at få min datter igang med vægttabet.

Det lyder dejligt at det er lykkedes for jeres datter at komme ned i vægt, men med sådan en side kan det jo da næsten kun blive positiv

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 08-01-04 20:02

snusi hvrdan kan det være at du på et helt år aldrig før har deltaget på kandu før nu?

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 09-01-04 12:56

Patriar: Jeg er ikke helt med på hvad du mener med dit spørgsmål, jeg er faktisk ofte inde på kandu, hvor jeg er heldig og få mange gode svar på mine spørgsmål
Mvh
snusi

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 10-01-04 00:14

Nå ok
Jeg er bare lidt nysgerrig af natur, og kiggede lidt i din historik, og så at du ikke havde nogen historik.
Så derfor ville jeg bare lige høre