/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Tegne i access eller transparent gif bil~
Fra : mabo
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 19-03-02 12:46

Jeg har behov for at kunne tegene en firkant med rundede hjørner i acces forms. Med de indbyggede værktøjer kan jeg kun tegne rektangler. Figurerene skal jeg kunne ændre baggrundsfarve på dynamisk, så jeg kan ikke bare indsætte et billed - medmindre det kan lade sig gøre at indsætte et gif billed hvor en del af det bliver transparent så en bagvedliggende firkant kan ses igennem.

Er der en som evt. ved hvilken ocx der skal benyttes eller som ved hvordan man kan benytte transparente gif billeder?

Kommentar
Fra : mikmo

Dato : 19-03-02 23:05

Forståelses spørgsmål :

Er det du har brug for en picture box med runde hjørner, altså både en "rundet rektangulær baggrund" og et billede ovenpå, eller har du bare brug for at kunne vise forskelligt farvede rundede rektangler?

Kommentar
Fra : mabo

Dato : 20-03-02 11:57

Jeg har fundet en løsning til at få transparente gif billeder ind i Forms.

Man skal simpelthen hente sit billed ind i word først, derfra tage et kopi og i forms sæt billedet ind. Billedt ændrer man så til et Image og sætter property på baggrunden til transparent, så virker det...lidt snørklet, men,,

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-02 19:34

Hvis spørgsmålet er løst, er du så sød at lukke det ?