/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Flydende Counter-strike 1,5! ??
Fra : zikki
Vist : 351 gange
50 point
Dato : 04-01-04 19:16

Hejsa..

Jeg har lidt problemer med Counter-strike 1,5.. Jeg synes at det hakker og spillet er ikke så flydende..
Min internet er Bredbånd 256/112
Min computer er 800 Mhz og 248 MB ram.. Hvis det betyder noget er det windows Xp
Sig nu ikke at jeg skal have en ny.. har før spillet cs hvor det var okay..

nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 04-01-04 19:19

Følger lige denne tråd!!
Ikke fordi jeg spiller Counter-Strike men min Computer kan skam også finde på at hakke andre gange

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 04-01-04 19:21

Windows xp bruger en masse ram, det er måske der problemet er.
Det kan også være at din HD er ved at være fuld, så må du slette programmer og spil du ikke bruger mere.
KH

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 04-01-04 19:25

Min harddisk er kun halv fuld...tror ikke det er derfor..

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 04-01-04 19:35

Hmmmm! hvordan har dit grafikkort det, er der meget støv i dit kabinet, bliver din pc varm(cpu). Du skal måske se efter en opgradering til din CS. XP bruger ca 150 mb ram.
Hvis du taster ctrl,alt delete: jobliste kan du se under fanen ydeevne hvad din pc bruger af ram og hvor meget din cpu bruger.
KH

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-01-04 19:42

Først vil jeg gerne lige have dig til at gøre noget...

Når du er inde og spille counter strike, så prøv at hive consollen ned og skriv: net_graph 1
derefter trykker du på enter og får consollen væk... nu skulle der gerne vise sig noget hvidt tekst i nederste højre hjørne... Der skulle gerne stå et tal efterfulgt af udtrykket "fps" (frames per second)... Dette tal skulle som MINIMUM være 60... men skriv lige hvad tallet er, og evt. hvilket grafikkort du har (f.eks. nVIDIA <-- speicelt dem da der er mange problemer med deres xp drivers)

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 04-01-04 19:43

Mit cpu er ca 2-5 %...tror jeg..

Og ved Processer står der 22 hele tiden.. der var en anelse støv, men det værste er væk nu..

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 04-01-04 19:48

sidefilforbrug er dit ram forbrug.
KH

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 04-01-04 19:50

inde i consollen stod det her.. det lyder vist ikke for godt så..

10.4 fps 147 ms 20/s

In 0,72
Out 0,61

sidefilforbrug er: 95,6

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-01-04 20:00

ok, her er problemet på dit hakkeri... du kører kun med 10.4 fps... det vil sige at dit billede kun opdateres 10 gange i sekundet, hvilket er meget lidt... Først skal du tjekke din config.cfg fil (find den i sierra/counter-stirke/cstrike bibliotek) og søg efter fps_max ... Sørg for at denne er sat til min 100...

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 04-01-04 20:10

Når jeg går ind i sierra er der ikke noget Counter-strike der er Half-life, Team fortress, death match classic, uinstall, og manual og sådan,, hmm... kan man ikke gøre det inde i consollen fps_max 100 evt..? ved ik

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-01-04 20:15

jo det kan du også.... Når du har consollen nede når du er INDE og spille counter strike, skriver du bare fps_max 101

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 04-01-04 20:23

hmmm nu er den 101 men jeg synes nu ikke det hjalp så meget.. håber du har andre ideer... den er stadig ca 10,4

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-01-04 21:11

har du nVIDIA grafikkort??? kører du software mode, openGL mode eller direct3d mode?

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 05-01-04 13:09

Jeg kører med software mode...Hvordan finder jeg ud af hvilket grafik kort jeg har?

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 06-01-04 20:32

Jeg tror det er bedst at køre med Direct3D mode.
Klik på
1. configurations
2. vidio
3. vidiomodes

Vælg der efter Direct3D

Jeg har selv en internet forbindelse på 256/112 men det hacker kun nogen gang når jeg spiller over internettet, når servern er langsom eller der er mange spille på eller den slags der.
Men når jeg spiller mod BOTs så hacker den ikke og min computer er f**king dårlig den er bare 500 mhz + 192 mb ram og grafikkortet er 32mb ram.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 06-01-04 21:04

Nej, direct3d er ikke det bedste.... zikki, prøv at sætte den i software mode og sæt din opløsning på 800x600... eller deromkring... Og se om det hjælper