/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP-script (send en fil)...
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 314 gange
24 point
Dato : 03-01-04 13:54

Jeg har fundet et script på www.thorsnet.dk , der ser sådan her ud:

Kode
<?
if($action=="Send"){

$subject="Fil sendt fra hjemmesiden";
$text ="Hej!

Her er en fil fra $afsender";

$type="application/unknown";
if($file_type)$type=$file_type;

$content = fread(fopen($file,"rb"),filesize($file));
$content = chunk_split(base64_encode($content));

$uid = strtoupper(md5(uniqid(time())));

$header = "From: jul2.1go.dk <jul2@users.1go.dk>
nReply-to: jul2@users.1go.dk
MIME-version: 1.0
Content-type: multipart/mixed; boundary=$uid";

$body ="--$uid
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-transfer-encoding: 8bit

$text

--$uid
Content-type: $type; name=$file_name
Content-transfer-encoding: base64
Content-disposition: attachment; filename=$file_name

$content

--$uid--";

mail($to,$subject,$body,$header);

echo "Din fil er sendt!";

}
else
{
echo "<form action='".basename($PHP_SELF)."' enctype='multipart/form-data' method='post'>";
echo "<p>Fil: <input type='file' name='file'>";
echo "<p>Til: <input type='text' name='to'>";
echo "<p><input type='submit' name='action' value='Send'>";
}
?>

Nu vil jeg gerne have det lavet om, så afsenderen skal skrive sin e-mailadresse, modtagerens e-mailadresse er skjult, og afsenderens e-mailadresse kommer til at stå i e-mailen (der hvor der står $afsender)...

Er der nogen, der vil hjælpe mig med det???

Accepteret svar
Fra : Interkriller

Modtaget 24 point
Dato : 03-01-04 18:07

Min egen kode for, at sende et postkort.....Er sikker på du godt kan bruge dette.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
<title>send billedet</title>
</head>
<body>
<?
$image = $_POST['handling']
$handling = $_POST['handling'];
$ditnavn = $_POST['ditnavn'];
$dinmail = $_POST['dinmail'];
$modmail = $_POST['modmail'];
$besked = $_POST['besked'];
if (!$handling) {

Echo $billede;
?>
<form action="<? echo $PHP_SELF ?>" method="POST">
    Dit navn: <input type="text" name="ditnavn"><br>
    Din mail: <input type="text" name="dinmail"><br>
    Modtagers Mail: <input type="text" name="modmail"><br>
    Besked: <textarea rows="15" name="besked"></textarea><p>
    <input type="hidden" name="handling" value="udfyldt">
    <input type="submit" value="send">
    </form>
<?

}

else if ($handling == "udfyldt"){
if (!$ditnavn || !$dinmail || !$modmail)
{ echo "Du har jo ikke udfyldt alle felterne. Prøv igen, smarte!";
echo '<a href="mailattach.php?handling=">Du skal udfylde alle felterne</a>';
}
else if (!$besked){
echo "Der er ikke nogen besked på din mail...";
   echo '<a href="dinindexside.php?handling=">Du skal udfylde alle felterne</a>';
   }
else {

   $fileatt = "1.jpg"; // Path to the file
   $fileatt_type = "application/octet-stream"; // File Type
   $fileatt_name = "1.jpg"; // Filename that will be used for the file as the attachment

   $email_from = $dinmail; // Who the email is from
   $email_subject = "Visual tours e-card from " . $ditnavn . " in Copenhagen."; // The Subject of the email
   $email_message = $besked; // Message that the email has in it

   $email_to = $modmail; // Who the email is too

   $headers = "From: ".$email_from;

      $file = fopen($fileatt,'rb');
      $data = fread($file,filesize($fileatt));
      fclose($file);

   $semi_rand = md5(time());
   $mime_boundary = "==Multipart_Boundary_x{$semi_rand}x";

   $headers .= "\nMIME-Version: 1.0\n" . "Content-Type: multipart/mixed;\n" . " boundary=\"{$mime_boundary}\"";
   $email_message = "This is a multi-part message in MIME format.\n\n" . "--{$mime_boundary}\n" . "Content-Type:text/html; charset=\"iso-8859-1\"\n" . "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n\n" . $email_message . "\n\n";

      $data = chunk_split(base64_encode($data));

   $email_message .= "--{$mime_boundary}\n" . "Content-Type: {$fileatt_type};\n" . " name=\"{$fileatt_name}\"\n" . "Content-Disposition: attachment;\n" . " filename=\"{$fileatt_name}\"\n" . "Content-Transfer-Encoding: base64\n\n" . $data . "\n\n" ."--{$mime_boundary}--\n";

   $ok = @mail($email_to, $email_subject, $email_message, $headers);

   if($ok) {
      echo "<font face=verdana size=2>Uuuuh så vigtigt, at den kom godt afsted!</font>";
   }else{
      die("Sorry but the email could not be sent. Please go back and try again!");
   }
?>
</body>
</html>

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 29-02-04 11:50

Tak for svaret Interkriller...