/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
spil over nettet uden server
Fra : mower
Vist : 449 gange
20 point
Dato : 01-05-01 21:32

Vi er 3 kammerater der har fået adsl hvordan spiller vi mod hinanden på nettet uden at gå på battlenet eller Kali ?
Vi har prøvet tcp/ip det virker ikke vi kan ikke finde hinanden

MVH mower

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-05-01 21:16

"mower" <mower.news@kandu.dk> wrote in message
news:Z7EH6.128$T22.14955@news010.worldonline.dk...
> Vi er 3 kammerater der har fået adsl hvordan spiller vi mod hinanden på
nettet uden at gå på battlenet eller Kali ?
> Vi har prøvet tcp/ip det virker ikke vi kan ikke finde hinanden

Der er en som skal hoste spillet, I andre skal så joine spillet via hans WAN
adresse.

Men ham der hoster spillet skal selvfølgelig også have åbnet for spillets
porte i en evt. router, så du er nødt til at uddybe hvad I vil spille og
hvilken opkoblingsløsning der anvendes på host maskinen.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-05-01 13:54

"mower" <mower.news@kandu.dk> wrote in message
news:Z7EH6.128$T22.14955@news010.worldonline.dk...
> Vi er 3 kammerater der har fået adsl hvordan spiller vi mod hinanden på
nettet uden at gå på battlenet eller Kali ?
> Vi har prøvet tcp/ip det virker ikke vi kan ikke finde hinanden
>

Så vidt jeg ved kræver de fleste spil en server. Det behøver dog ikke i alle
tilfælde at være en dedikeret server, som man ikke samtidig kan spille på -
dvs. en af jer kan bare fungere som server og spille med samtidig.

> MVH mower
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Sencer

Dato : 03-05-01 01:46

Du bør lige forklarer hvilke spil i spiller. Diablo? CS? Tribes? Quake? Unreal? C&C?............

Kommentar
Fra : Dennis.J

Dato : 06-05-01 12:41

Mange af de ældre spil kan ikke bruge tcp/ip , så er i nød til at installere en protokol mere som hedder :
Microsoft spx/ipx kompatibel protokol, det gøres ved at i højreklikker på netværksikonet på skrivebordet ,
vælger : EGENSKABER -->TILFØJ PROTOKOL --> TILFØJ --> MICROSOFT spx/ipx kompatibel protokol.
Dette skal gøres på alle de maskiner som skal spille med.

DJ

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 18-07-01 12:25

Det er smartest at downloade gamespy. Så undgår I bedre at blive smidt af nettet etc, plus at der er adgang til alle de fede spil!