/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
PC HAKKER,
Fra : turia
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 30-12-03 11:00

Hej allesammen jeg har et lille spørgsmål, andg, min computer.
når jeg skal spille spil på den så begynder den at hakke meget,
og især når jeg skal spille over nettet,alt hvad der er at opdater er
blevet opdateretjeg har rigeligt af ram prosser er også ok,
min forbindelse er 1024 i download og 512 i upload,men aligevellet så hakker den utroligt meget
jeg håber at der er en der kan hjælpe mig.
M.V.H. og godt nytår,
turia.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 30-12-03 11:15

hvad med dit grafikkort??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 13:14

Du skal have den nyeste DirectX, opdatere dit grafikkort med den nyeste driver og huske at defragmentere din harddisk.
Endvidere er det ikke kun din internethastighed det afhænger af når du spiller på nettet, men også dem du spiller imod.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-03 13:18

Jeg holder også på at det kan være grafikkort/skærm indstillinger/drivere.
Du har opdateret, men har du også de drivere som passer til grafikkort og skærm.
Emesen.

Kommentar
Fra : turia

Dato : 30-12-03 13:45

mit grafikkort er ge-force 2mx400,64mb. jeg har den nyeste DirectX,alle driver skulle passe til de div ting,maskinen er blevet defragmenteret,

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 14:35

Så prøv at køre guiden DXDIAG.exe, for at se om alt ting er godkendt af XP.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : turia

Dato : 30-12-03 15:21

Hej VH Palle Hansen, det kan ikke lade sig gøre da ge-force ikke er godkendt af microsoft.
<m.<v.<h.turia

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 16:41

Ja så har du en forkert driver, gå til: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Udfyld rude 1 så 2 så 3
Vælg den nyeste driver der passer med din Windows.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-03 17:54

Det er dit grafikkort der er flaskehalsen! Køb et ati 9600 eller nvidia 5600, der er 3 generationers forskel til dit!

Accepteret svar
Fra : ZeroX

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-03 21:10

Grunden til at din computer "hakker" er nok at du loader for mange applikationer/services (For meget gejl). Dette ser jeg meget tit på computere der skal optimeres. Slet så mange af disse ting som muligt eller geninstaller windows helt. Et tip ville være at køre msconfig kommandoen og gå under startup og fjerne de ting du ikke bruger. Næste tip er at afinstallere alt du ikke bruger.
En anden mulighed som kan gøre at din computer hakker kan være din CPU der er for langsom og ikke grafikkortet.....Det kommer an på om spillet er påkrævet at skulle udføre mange beregninger pr. sek. som man tit ser i bl.a. Strategispil. Men selvfølgelig kan det som ovennævnt også være graikkortet/driverne den er gal med.
En tredje mulighed (Som nok er den mindst sandsynlige) kunne være at din HD enten er for langsom eller har mange bad sectors.
En fjerde mulighed og nok den mindst sandsynlige kunne være en vira som æder dine systemresurser men jeg vil da anbefale at du køre en antivirus som vel og mærket er nogenlunde opdatereret. Hvis ikke du har en kan du scanne vira online på online scannere.
En femte mulighed kunne også være dine RAM som har fejl i dem.
En sjette mulighed kunne være afkølingen af dit system som får det til at køre ustabilt og "hakke" og give BSOD (Blue Screen of Death).....eller med andre ord få dit system til at crashe.

Nu kan jeg ikke lige umiddelbart komme på mere.....men jeg håber nogle af disse forslag kan hjælpe dig med at isolere fejlen

Godkendelse af svar
Fra : turia

Dato : 02-01-04 00:34

Tak for svaret ZeroX.