/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Online konsultation?
Fra : LordOfMankind
Vist : 3972 gange
220 point
Dato : 29-12-03 01:57

Er der nogen der ved om der findes et sted på nettet hvor man kan få seriøs online psykoterapi`??

Det er ligemeget om det er en psykolog eller en psykoterapeut.

Lord-Of-Mankind

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-03 02:07

Hej LordOfMankind

Der er mange delte meninger herinde om terapeuter, men jeg mener nu det må være op til den enkelte at vuderer

Den eneste jeg kender er denne, og det må så være op til dig selv, at vudere om den er seriøs eller ej.
http://www.hypnosedoktor.dk

Held og lykke

// Toupie

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 29-12-03 02:20
Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 29-12-03 02:23

Nok ikke alligevel LORD...

Tror ikke de yder online konsultation på den måde som du mener..

Accepteret svar
Fra : Patriar

Modtaget 230 point
Dato : 29-12-03 02:28
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-12-03 09:32

Du må vide, at der er enorm forskel på en psykolog eller en psykoterapeut.

En psykolog har en langvarig uddannelese hvorimod en psykoterapeut stort set kan praktisere uden nogen form for.

Jeg ville være meget betænkelig at anbefale dig en behandler via nettet, da du ingen garanti har for deres kvalifikationer eller kvaliteter. Så hellere anbefale dig at tale med egen læge om han/hun kan anbefale nogen.

Med venlig hilsen samt godt nyt år

Ellebye

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 29-12-03 09:56

Vore netværk er i dag meget små, og det kan derfor være et problem at finde nogen at vende sine problemstillinger med. Vi har ofte brug for et "spejl" for at finde ud af hvad problemstillingen i virkeligheden er, og hvad vi kan gøre ved det. Tit komme vi selv med løsningen når vi skal til at formulere problemet for en fremmed. Det vigtigste, er at der er en til at lytte og reflektere over det der bliver sagt.

Skal der forandres noget indvendigt, er det vigtigt, at det kommer indvendigt fra, og ikke bare fordi en eller anden siger at det er godt for dig, uanset om vedkomne har nok så fin en tittel, og nok så lang en teoretisk uddannelse. Det vigtigste er at finde en man kan snakke med, og som man føler kan forstå det man siger. Tit er den bedste hjælp, at finde en der har slåsset med den samme problemstilling, og helst for nyligt, og er kommet godt igennem det.

Jeg har ingen af de 2 uddannelser, men fungerer som terapeaut, og har hjulpet mange, så hvis du er interesseret, er min mailadresse a.c@rosmon.dk

Mvh
A.C.Rosmon

Kommentar
Fra : toveditlevsen

Dato : 29-12-03 12:51

Lord Of Mankind
Er det storheds vanvid du skal arbejde med? Just kidding, kunne ikke lade være.

meget fedt navn.

Godkendelse af svar
Fra : LordOfMankind

Dato : 30-12-03 01:08

Tak for svaret Patriar.

Kommentar
Fra : driverman

Dato : 28-09-04 10:53

hej rosmon, jeg har et spørsmål, min kone har lige været på tur med deres støtte og kontakt personer fra kommunen den ene dag forlod personalet klienterne for at tage på privat indkøbstur, og min kone var meget bange og ulyggelig over situationen og resten af turen var et helved, nu har jeg klaget over det til borgmesteren, og nu er jeg blevet truet med en injurisag,
hilsen
driverman

Kommentar
Fra : Pingvinflyver

Dato : 14-12-06 05:53

Hej,

Jeg har samme spørgsmål som LordOfMankind, men links' ene virker ikke... og en Googling giver heller ikke resultat.

Er der nogen som har et fungerende link til online psykologisk rådgivning?

Anne