/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
instalation xp pro
Fra : halsgaard
Vist : 226 gange
20 point
Dato : 28-12-03 21:36

hej jeg har købt en ny maskine til min kone og har haft instaleret xp pro
så skete der et eller andet en dag så kunne den ikke starte igen.
så har jeg prøvet mange forskelleige ting. bla install win 98 og derefter opgradering.
dur ikke kommer med en fejlkode linie og en tekst i blåt setupdd.sys og usbohci.sys
hvad betyder det og hvad kan jeg gøre
mvh finn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-12-03 22:34

Du bliver nødt til at reboote og geninstallerer for der mangler sikkert noget Mvh SUNE

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 28-12-03 22:37

Du må nok starte helt for fra, når du nu også har været igennem win98.
Sørg for at dit CD drev er first boot drev (det gøres i bios), indsæt så XP CDen og vælg "ny installation" når der så spørges om du vil reparere vælger du nej - ok vælger L for at slette alt på partitionen og formatere den helt om og så fortsætter installationen, bare læs teksten stille og roligt, så skulle det gå der ud af!
Jeg tror ikke det er hensigtsmæssig at prøve at reparere det OS (OperationSystem) du har nu

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-12-03 22:41

Så skal du hvis du er smart dele harddisken i flere drev (partitioner) da du så en anden gang ikke skal slette hele drevet MVH SUNE

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 28-12-03 22:51

1) Når du booter på XP CD kommer der besked om du vil starte fra CDen - der skal du taste "enter" inden ca. 10 sek.
ellers springer den over det punkt og prøver at starte på din HD!
2) Nu kommer så 3 valg - hvor du skal vælge ny install.
3) Nu kommer igen valg hvor du skal vælge at slette alt - ved at taste L - og du får besked på at du mister alt ok skal
acceptere dette ved at taste E og så formateres dit C drev og installationen skulle bare køre...

Kommentar
Fra : halsgaard

Dato : 29-12-03 07:15

hej tak for svarene men jeg har været dem igennem.
jeg har slettet hele hardisken, jeg har fdisket i 3 partioner,jeg har formateret c,d,e drev
jeg har ny instaleret me og derefter xpupdate, samme fejl.
nu har jeg igen nyformateret c,d e drev og er ved at instalerer win98 og så prøver jeg igen at instalerer på den winxp
mvh finn

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 29-12-03 13:36

Prøv at søg på www.google.com der står de 2 filer omtalt on kan hentes ved windows update sp1 m.v.

Kommentar
Fra : henper

Dato : 31-12-03 10:52

prøv at gå ind i bios og load standard og derefter kun installere xp. hvis det så ikke virker. må det være din xp disk der er noget galt med. eller en hardwarefejl.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 29-01-04 17:09

Hej Halsgaard har nøjagtig det samme problem - har formateret fdisk, mm. lige fedt - om du finder de vise sten må du meget gerne maile mig asap, da jeg virkelig er på spanden og mangler min pc veldigt pt

popey_12345@hotmail.com

mange hilsner