/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ISP Gateway Address
Fra : michaelschlic
Vist : 498 gange
60 point
Dato : 27-12-03 13:12

Er der nogen som kan give mig Tele2adsl gateway address så jeg kan opsætte min Router/switch.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-12-03 13:50

skriv i køri menuen start:
cmd
åbner kommando progt
skriv så i det
ipconfig
og du få din router geteway`s

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-12-03 13:51

ps i win98/me skal du under programmer-tilbehør åbne kommandoprogt,eller genstart i dos mode

Kommentar
Fra : jipsen

Dato : 27-12-03 14:27

I win98 skal du i start/kør skrive winipcgf. Så får du bl.a. din gateway
Jipsen

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 60 point
Dato : 27-12-03 16:39

Er du koblet op via en ADSL router eller et ADSL modem?

Hvis du er koblet op via en ADSL router, så er gateway adresse routerens interne adresse, typisk 192.168.1.1 eller 192.168.1.254

Som standard så er din Router sat op sådan at du kan vælge at din windows pc automatisk tildeles ip adresse og gateway nummer, samt DNS servere.
At routeren kan oplyse disse informationer til din pc, kaldes DHCP, eller med andre ord, der er en DHCP server komponent aktiv i din router, og den kan automatisk oplyse/tildele disse informationer til enhver pc som kobles på LAN delen af routeren.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : michaelschlic

Dato : 27-12-03 17:38

Tak for svaret Per.Frederiksen.