/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
mus i kolonihavehus
Fra : jager
Vist : 1324 gange
50 point
Dato : 15-03-02 09:24

jeg har et problem med mus indendøre,jeg har lukket alle huller af men de kan komme ind i mit køkkenskab hvor jrg hsr slået ca35 ihjel
her i vinter,jeg tror de har gravet en tunel ude fra marken og ind under huset.

er der nogle der har en ide om hvad man kan gøre?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-03-02 11:50

On Fri, 15 Mar 2002 08:24:28 GMT, "jager" <jager.news@kandu.dk> wrote:

>jeg har et problem med mus indendøre,jeg har lukket alle huller af men
>de kan komme ind i mit køkkenskab hvor jrg hsr slået ca35 ihjel
>her i vinter,jeg tror de har gravet en tunel ude fra marken og ind under
>huset.
>
>er der nogle der har en ide om hvad man kan gøre?

Se om du kan lokke en mår til at flytte ind i huset

Du kan jo ikke have lukket _alle_ huller, hvis de fortsat kan komme
ind. Det er også svært, forde kan komme ind gennem et hul på 7-10 mm,
så du skal helt ud i krogene.
Det hjælper desværre ikke at fjerne alle madvarer og affald - musen
æder også gerne sæbe, kit, stearinlys m.m.

Drop musegiften indendøre- så ligger de bare og dør og begynder at
rådne et eller andet sted, hvor du ikke kan komme til. Du kan dog godt
bruge msuegift udenfor, langs sokkelen.
Køb også en stor stak musefælder (der er en grund til, at de ofte
sælges i 4-styks pakninger eller mere), som du placerer vinkelret på
væggen med "dødemusknappen" ind mod væggen.

God jagt

Lars

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-02 08:26

De kan ikke li' lugten af klor

jeg har skåle med klor i mine skabe

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:9lj39uo89atvol70r7tqj0dnqhb2a2favp@4ax.com...
> On Fri, 15 Mar 2002 08:24:28 GMT, "jager" <jager.news@kandu.dk> wrote:
>
> >jeg har et problem med mus indendøre,jeg har lukket alle huller af men
> >de kan komme ind i mit køkkenskab hvor jrg hsr slået ca35 ihjel
> >her i vinter,jeg tror de har gravet en tunel ude fra marken og ind under
> >huset.
> >
> >er der nogle der har en ide om hvad man kan gøre?
>
> Se om du kan lokke en mår til at flytte ind i huset
>
> Du kan jo ikke have lukket _alle_ huller, hvis de fortsat kan komme
> ind. Det er også svært, forde kan komme ind gennem et hul på 7-10 mm,
> så du skal helt ud i krogene.
> Det hjælper desværre ikke at fjerne alle madvarer og affald - musen
> æder også gerne sæbe, kit, stearinlys m.m.
>
> Drop musegiften indendøre- så ligger de bare og dør og begynder at
> rådne et eller andet sted, hvor du ikke kan komme til. Du kan dog godt
> bruge msuegift udenfor, langs sokkelen.
> Køb også en stor stak musefælder (der er en grund til, at de ofte
> sælges i 4-styks pakninger eller mere), som du placerer vinkelret på
> væggen med "dødemusknappen" ind mod væggen.
>
> God jagt
>
> Lars

Godkendelse af svar
Fra : jager

Dato : 19-03-02 11:51

Tak for svaret Ledøje Udlejning.

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 05-10-07 19:25

jeg har selv en mus på mit værelse og har prøvet de skøreste ting for at få den ud. jeg har stilt følgende IKKE dræbende fælde op og venetr stadig på om det virker:
man tager en gammel toilet rulle og lægger den med halvdelen på kanten af bordet den anden i luften. så lægger men nødder el. noget lækkert i enden af røret(den der stikker ud) og lægger en spand under. når musen kravler ind i røret efter maden,tipper røret og den falder ned i spanden.....
p.s. slip den løs mindst 3 kilometer fra huset og behold den IKKE som kæledyr....(medmindre du har købt den hos en ansvarsfuld dyrehandler)
held og lykke(: