/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Køb af Denon-hifi på nettet ?
Fra : lise84
Vist : 469 gange
120 point
Dato : 25-12-03 14:26

Hej
jeg har i hifiklubben i lyngby set på
en cdafspiller fra denon : Denon cd685 og
en receiver fra denon : Denon 455 RD

Men derefter gik jeg på nettet fordi jeg tænkte at jeg sikkert kunne finde det billigere. Det fandt jeg også, både på shopman.dk og på audiosound.dk, men fordi jeg har læst så mange dårlige anmeldelser af shopman.dk, vil jeg ikke bruge dem.
På audiosound.dk koster cdafspilleren 1990 kr. og receiveren 2290 kr. Er der nogle der kender nogle steder hvor jeg kan få dem billigere. Jeg har prøvet at se på nogle andre hjemmesider, men problemet ved at jeg køber dem i udlandet ligger i at jeg skal betale meget i fragt ( det er ca. 8 kg ) og at jeg ikke ved med garantien hvis noget går i stykker.

Har i nogle gode råd, sider og priser ?

Mvh
Lise Jakobsen

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 25-12-03 18:38

Hej.
Om det kan betale sig at handle i udlandet skal jeg ikke kunne sige - det afhænger af temperament.
Hvis noget under garantiperioden går i stykker, skal du sende det tilbage til hvor du har købt det, og det skal du betale for. Hvis der er noget i stykker under ankomsten, så er det ærgeligt for dig, HVIS du har skrevet under på fragtmandens seddel vedrørende varens tilstand. Du skal ALTID åbne pakker bestilt via internettet mens pakkemanden ser på, inden du skriver under. Hvis der så er noget i vejen, er det så op til pakkemanden og firmaet du har købt det ved, at blive enige om, hvem der skal betale for nyt til dig.
Der er både godt og skidt ved shopman.dk men ulemperne som jeg har hørt om hos dem, er jo akkurat de samme, som andre selskaber som sender fra udlandet af - altså dyrt transport for dig, hvis noget skal laves på garantien.
- audiosound.dk kender jeg ikke.
Så hvis du er villig til at spare penge ved indkøb imod evt. at skulle betale for en gang fragt ved garatirep. så er det en god idé at handle på nettet - husk dog det med fragtmanden...
Mvh Dynne

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 25-12-03 18:40

Lige en kommentar mere...
Jeg kan kun anbefale www.tapeconnection.dk - de ligger ganske vist i Århus og Karrebæksminde, så... - men har alrig hørt noget dårligt om dem, så tag og ring til dem, og hør dem ad...
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : lise84

Dato : 25-12-03 20:25

Jeg har kigget på tapeconnection.dk's side og der står dette :

Hvorfor have en prisgaranti, når vi er Danmarks billigste?
Det er fordi, vi vil understrege vores seriøsitet og have bedre tilbud end enhver konkurrent med butik i hele kongeriget Danmark. Vores prisniveau skal være second to none. Derfor, er en konkurrent billigere med HiFi eller Surround, så matcher vi omgående prisen, og giver dig 3 års ekstra garanti i dusør.

Du får altså 6 års garanti på HiFi og Surround, når det sjældne sker, at en konkurrent med butik er billigere.
Ser du en lavere pris hos en konkurrent som ikke er direkte dækket under prisgarantien (internet firmaer osv.), så skal du ikke tøve med at kontakte os, VI SKAL NOK GIVE DIG ET TILBUD DU IKKE KAN SIGE NEJ TIL!!!!

Vil det så sige, at det sted man skal finde en billigere pris skal være en almindelig butik, og IKKE et internetfirma ?

Lise

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-12-03 22:59

Det vil sige at tapeconnection bare vil have dig inden for sine døre, derefter vil du blive snakket sønder og sammen af en smart sælger. Sjovt nok er næsten alle deres slagvarer udsolgte. Gad vide om der nogen sinde er nogen der har kunnet købe et Denon apparat i Tapeconnection, på trods af at de ofte har annonceret med disse?

Kommentar
Fra : ruma01

Dato : 09-01-04 15:26

Du kan godt prøve shopman har selv bestilt anlæg derfra... ikke noget at klage over..