/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Renault Megane radio
Fra : jaw
Vist : 1746 gange
20 point
Dato : 13-03-02 15:59

Jeg har netop skiftet min Clio II ud med en Megane stc årg. 2001. I Clio'en havde jeg en orig. CD-box tilsluttet den orig. radio.
I Megane sidder dér en orig. single CD/radio, men den kan på trods af mulighed for at tilslutte boxen, ikke "læse" den. Stikket er den samme, men der sker intet.

Jeg ville så sætte den gamle radio i, men den passer ikke stik med bilen suk suk.... Er der nogen, der har liggende erfaring og har fundet en løsning - evt. med et mellemstykke ml. bilen og den gamle radio? Hos Renault ved de intet!

Med venlig hilsen

Jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 17:05

"jaw" <jaw.news@kandu.dk> wrote in news:3FJj8.75$ZI6.12861
@news000.worldonline.dk:

> Jeg har netop skiftet min Clio II ud med en Megane stc årg. 2001. I
> Clio'en havde jeg en orig. CD-box tilsluttet den orig. radio.
> I Megane sidder dér en orig. single CD/radio, men den kan på trods af
> mulighed for at tilslutte boxen, ikke "læse" den. Stikket er den samme,
> men der sker intet.
>
> Jeg ville så sætte den gamle radio i, men den passer ikke stik med bilen
> suk suk.... Er der nogen, der har liggende erfaring og har fundet en
> løsning - evt. med et mellemstykke ml. bilen og den gamle radio? Hos
> Renault ved de intet!
>
> Med venlig hilsen
>
> Jesper
>

Jeg tror godt at sikkende passer, men stikket til betjeningen ved rattet
passer ikke, så hvis du kan undvære dette. Radio sidder ihvertfald ikke ret
langt fra rattet alligevel. Husk du skal have et ekstra konsol hvis smider
f.eks. en Blaupunkt i hullet.

Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 17:08

"jaw" <jaw.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3FJj8.75$ZI6.12861@news000.worldonline.dk...

KLIP

> I Megane sidder dér en orig. single CD/radio, men den kan på trods af
> mulighed for at tilslutte boxen, ikke "læse" den. Stikket er den samme,
> men der sker intet.

Hmmmm ... radio skal vel ikke software opdateres ala min Völvo?

Hvis du sætter en CD-skifter til radion, kender den den ikke, men skal have
for 125,- kr. software uploaded.

Herefter viola....og det virker.

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 19:45

jaw <jaw.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg har netop skiftet min Clio II ud med en Megane stc årg. 2001.
Er der den samme køreglæde som i Clio II'en? Har selv overvejet det
samme.

mvh.
Flemming Rubini

Kommentar
Fra : jaw

Dato : 14-03-02 08:11

"Bjørn Jørvad" skrev d. 13-03-02 17:08 dette indlæg :
>
> "jaw" <jaw.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3FJj8.75$ZI6.12861@news000.worldonline.dk...
>
> KLIP
>
> > I Megane sidder dér en orig. single CD/radio, men den kan på trods af
> > mulighed for at tilslutte boxen, ikke "læse" den. Stikket er den samme,
> > men der sker intet.
>
> Hmmmm ... radio skal vel ikke software opdateres ala min Völvo?
>
> Hvis du sætter en CD-skifter til radion, kender den den ikke, men skal have
> for 125,- kr. software uploaded.
>
> Herefter viola....og det virker.
>
> --
> Mvh
> Hr. Bjørn
>
> Hej Bjørn

Hvor fik du opdateringen foretaget? Hos Volvo/Renault??

MVH Jesper

Kommentar
Fra : jaw

Dato : 14-03-02 08:17

"Flemming Rubini" skrev d. 13-03-02 19:45 dette indlæg :
> jaw <jaw.news@kandu.dk> wrote:
>
> > Jeg har netop skiftet min Clio II ud med en Megane stc årg. 2001.
> Er der den samme køreglæde som i Clio II'en? Har selv overvejet det
> samme.
>
> mvh.
> Flemming Rubini

Tja, det er en anden kørestil, mest pga. undervognen, der er meget blød - især da jeg havde min Clio sænket og monteret med 16" alufælge. Megane'en er dejlig at køre i, og efter jeg har sat 17" på den, har det også gjort den lidt stivere, men jeg overvejer nu stadig, om den ikke også skal sænkes.
Hvis du kan li' plads og en masse elektriske finurligheder, så er Megane lige bilen - især til prisen!

Mvh Jesper

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 14-03-02 09:47

"jaw" <jaw.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NUXj8.2053$FT.53469@news010.worldonline.dk...

KLIP

> Hvor fik du opdateringen foretaget? Hos Volvo/Renault??

Jep - Hos Volvo/Renault i Vejle (Vestergaard A/S).

--
Mvh
Hr. Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : jaw

Dato : 14-03-02 10:14

Tak for svaret Bjørn Jørvad.

Jeg vil prøve at kontakte dem dernede!

MVH Jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 10:17

"jaw" <jaw.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:gHZj8.2074$FT.55348@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret Bjørn Jørvad.
>
> Jeg vil prøve at kontakte dem dernede!

Den mekanikker som "står" for min potte (husk min er en Volvo) er i hvert
fald utroligt vidende om bilens muligheder/indhold samt er yderst behagelig
(en yngre mand på nummer 2 arbejdsplads, en lift, til højre for porten).

Ellers kan du tage en snak med John i reservedele. Han ved bestemt også (det
gør de nu alle sammen) en masse om tilbehør og disses egenskaber.

Jeg ved naturligvis ikke præcist om din Renault´s autoradio er af samme
fabrikat og indeholder de samme egenskaber; men jeg føler det er et forsøg
værd som du da også vil prøve.

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-04-02 18:11

jaw <jaw.news@kandu.dk> wrote:

(...)

Tak!

mvh.
Flemming Rubini

Kommentar
Fra : jaw

Dato : 17-04-02 09:24

Jeg har fundet ud af lidt mere her hen af vejen.

Man kan ikke opdatere en Renault radio på samme måde som en Volvo. Problemet med at sætte en lidt ældre CD changer på en næsten ny radio ligger i, at radioen er gået over til at bruge digital signal istedet for tidligere analog. Derfor er man pine død nødt til at skifte boxen ud med en nyere - jeg har fået fat i en VDO box, som virker efter hensigten. Pris ca. 2500.- inkl. moms.

Mvh Jesper