/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
ASUS Geforce 4 Ti 4200 hjælp....
Fra : Saigo
Vist : 219 gange
20 point
Dato : 20-12-03 12:50

Hej, jeg har en 1400 Mhz Thunderbird på et A7V8X motherboard men et ASUS Geforce 4 Ti 4200 grafik kort, men hver gang jeg starter et spil op genstarter min pc... Men Hvorfor???

P.S nogen der har en kvittering på et ASUS Geforce 4 Ti 4200, må de meget gerne sende den til mig... Har nemlig smidt min væk...

Mvh Morten (Msuhr@ofir.dk)

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 20-12-03 12:53

hej

Har du tjekket om du har installeret de nyeste drivere, og den nyste directX. Ellers kan det også være at det ikke sidder rigtig i dit bundkort.

Har du foresten overclocket dir grafikkort?

Tjek også lige hvor varmt kortet er.

p.s jeg kan ikke hjælpe hvis ik jeg har nogle af disse svar.

m.v.h
Steffan

Kommentar
Fra : Saigo

Dato : 20-12-03 12:56

Hej Steffan, jeg har downloadet den nyeste driver fra Nvidia og kører med DirectX 9.0a... Altså grafikkortet virker fint lige indtil den skal til at bruge det lidt mere, og så er det der den går kold...

Mvh Morten

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 20-12-03 13:02

hvor varmt er det? brug sisoft til det - kan downalodes fra tweak.dk

Kommentar
Fra : Saigo

Dato : 20-12-03 13:24

Hmm, når jeg starter det der SiSoft op går min pc os i fuck, dvs den genstart og kommer op med en grim "Send Error Report/Dont Send" og i den står der:

Computer restarted after an unexpected shutdown. Microsoft Windows detected a possible device failure. The DRiver for the display was unable to complete a drawing operation. Please check with the device manufacturer for a driver update. Please tell microsoft bla bla bla. The display driver for NVIDIA GeForce4 Ti 4200 Seems to be responsible for the system instability...

Mvh Morten

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-12-03 13:55

ved xp.
start-kontrol panel-system-hardware-enehardtering-skærmkort- tryk her annuler opdatering.vender tilbage den gamle driver,genstart --
microsoft driver er der nu uden....derpå
skulle du prøve en af de ældre driver fra her istedet da den nyeste er dum til 4200 (ihvertfald mit)søg selv efter den...kan ikke lige finde side

Kommentar
Fra : Saigo

Dato : 21-12-03 13:29

Har fundet ud af at det ikke er Grafikkortet den er gal med, men Motherboard... Så det skal sendes retur... Ellers tak..

God Jul og godt nytår..

Mvh Morten