/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
hvordan kommer vi vider..
Fra : louisez
Vist : 742 gange
40 point
Dato : 18-12-03 19:46

for 4 mdr siden opdaget jeg at min mand skrev sammen med en pige på sin mobil som han havde lært at kende på nettede hun skrev hvor dejlig sød og lækker hun synes han var.. i en af de beskeder han skriver står der at han muligvis kan tage en fri dag så de kan mødes hun vil nemmelig gerne mødes med han for at se om han er lige så dejlig i virkeligheden hun har kun set et billede af ham..
Jeg blev selvfølgelig meget såret og det har taget lang tid at komme over han stoppede alt kontakt med hende og sage til mig at det fra hans side ikke var andet edn sjov og at han aldrig kunne have fundet på at mødes med hende.. han skiftede nummer på sin mobil så hun ikke kunne skrive til ham mer.. men nu ca 4 mdr siden har jeg opdaget at han igen har skrevet til hende han siger han ikke ved hvorfor han gjor det og at jeg og vores søn på 9 mdr betyder alt og uden mig er der ikke noget ham.... han har været helt ved siden af sig selv de sidste 4 dage han har været bange for jeg ikke vil tilgive ham igen. jeg vil gerne prøve at tilgive ham igen men det tager lang tid før jeg kommet til rigtigt til at stole på ham igen det er han helt ind forstået med og siger det må tage den tid det tager og at han vil gøre alt for at jeg igen får det godt men hvordan gør jeg det????
mit spøgsmål er om nogle herinde har prøvet det sammen eller noget som ligner og hvordan i sammen kom tilbage til det forhold i havde før. vi har altid kunne snakke om alt grine og græde sammen og vi har da også grædt mange tåre sammen efter alt det har eg ønsker bare at nogle kan komme med nogle forslag til hvordan vi kommer vidre her fra vi snakker åbent om det men synes bare ikke det hjælper så skulle nogle af jeg side med en god ide vil jeg meget gerne høre den...
Hilsen den triste

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 18-12-03 20:02

drop ham ham har jo været dig "utro"

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-12-03 20:08

Hej Louisez

Jeg ved ikke, om jeg er den bedste til at råde dig, for min tolerence er ikke stor hvad sådan noget angår - i mit liv altså

Men tiden har lært mig, at det tager mange år, at lære hinanden rigtigt godt at kende, og den samhørighed man får efter mange år sammen, finder man ikke sådan lige med det samme, med en ny. Du ved, når man når til det punkt hvor man kender hinanden så godt, at man næsten ved hvad den anden tænker

Det tager tid, at opbygge forholdet igen efter sådan en omgang........men tro mig, i længden er det dét værd, så mit råd er, at lade tiden repererer de sidste sår Når I kan snakke om det nu, græde sammen og begge arbejde på at få det til at fungere, så er jeg sikker på, at det nok skal blive godt igen med tiden.
// Toupie

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 18-12-03 20:10

Puha den er svær, jeg selv af den opfattelse at alle fortjener en chance til. Men hvis han blir ved at gå bag ryggen på dig, er jeg ikke så sikker på at han virkelig mener at du og jeres lille er alt for ham. Når børn er med i sådan noget rod gør det jo altid tingene mere besværligt-ikk?, var der kun jer to ville der kun være èn mulighed, og det var at sige stop. Men der er også pisse svært hvis man virkelig elsker vedkommende, nogle gange er det bare det som skal gøres, også selvom det gør ondt. Jeg håber at i kan få en åben snak om tingene og finde en løsning, men kig ham dybt i øjnene når han igen siger at i betyder alt. Op med humøret og snak med dine veninder, en tur i byen kunne måske hjælpe- om ikke andet så for at "drille" ham lidt. Livet skal man nyde, ikke frygte.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 18-12-03 20:12

du kunne jo også selv begynde at netdate for at se hvordan det er så du måske kan forstå han`s lille leg

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-12-03 21:35

Uha - sikke noget rod. Jeg har ikke selv prøvet det du beskiver, men jeg mener det er alarmerende, at din mand tager kontakt til denne kvinde af to omgange. Han siger du og jeres barn betyder alt for ham - men hvorfor søger han så alligevel tilbage til hende??

Nej!! jeg ville helt klart droppe ham - der er noget i hans handlinger, der ikke stemmer overens med, hvad han fortæller dig. Tænk bare på, hvor forfærdeligt du vil ha' det, hvis du endnu engang tilgiver ham, hvorefter du finder ud af, at han ikke kan holde sine løfter til dig

Både du og dit barn fortjener at leve i trygge omgivelser, frem for en tilværelse med mistro og jalousi

Jeg ønsker dig al mulig held i fremtiden for dig og din søn...

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-12-03 21:37

PS. og jeg mener bestemt ikke du skal begynde på det samme, som granslam foreslår - det kan der umuligt komme noget godt ud af...

Frida.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-12-03 22:03

Tjaee. Mænd er nogle underlige størrelser. Hvad jeg skriver nu er ikke for at undskylde ham, men for måske at forklare hvad der sker på indersiden af ham!

I 18 måneder har han enten ventet på at være far eller også har han været det. I løbet af de 18 måneder er det efterhånden gået op for ham, at han er blevet "voksen", at det er slut med at pjatte-lege osv. Han er nu ikke længere det Store Handyr, men Den Store forsørger. Og du er blevet Moderen. Det er ikke nemt for mænd at "skifte rolle" selvom de har haft god tid til det! han er ikke sikker på, om du er den samme...til at flirte med, elske med, lave andet end at være "forælder" sammen med. Jagtmarkerne har han for længst måttet vinke farvel til...det havde han også inden I fik barn, men nu er det ligesom slået fast med syvtommersøm. og SÅ kommer han i krise, for alle de nye roller er ikke faldet på plads endnu. Hvad gør en klog mand så, når han ikke vil såre sin kone, som han jo rent faktisk elsker højt? Jo, han går på nettet, for der kan han blive bekræftet i at han stadig er "Det Store Handyr". Og ganske rigtig, en kvinde går i nettet (!!) og fortæller ham, hvor sød og dejlig han er. Handyret er blevet bekræftet, men taber nu kontrollen og går et skridt længere og tager kontakt til hende. Og det gør han ikke fordi han er træt af dig, men fordi han er dum og forvirret og endnu en gang skal tænke over at han er blevet far og du er mor og åh nej! Det er det gamle luder/madonna komplex der slår igennem tror jeg...kan han tillade sig alt det med dig han gjorde, FØR der lå en lille og hylede og kun tænkte på babs?

Græd og grin og tilgiv ham at han er en idiot.

Og sker det een gang mere, så kan du hilse ham fra mig og sige, at han kan starte forfra med at finde en sød og dejlig kvinde, der vil føde hans børn.

mvh Christina

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-12-03 22:16

>Skingur
Det lyder jo flot det du har skrevet - og jeg kan da osse se meget fornuft i at grine og tilgive - men fan... kun én gang.

Hvordan skal manden "vænne" sig af med den krise du beskriver, hvis konen alligevel bare griner og tilgiver hver gang han falder i??

Frida...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-12-03 22:23

kan godt se hvad du mener, men et eller andet sted må vi gå ud fra at selv mænd kan lære at opføre sig ordentligt...
jeg synes ikke, Louise skal vippe ham ud niu mens hun står med spædbarn og formodentlig næppe har fundet sit eget ståsted endnu. jeg håbe, at karl smart, som er far til hendes barn, besinder sig, netop fordi hun tilgiver ham.
Men jeg synes også hun skal understrege at hendes grænse går lige præcis dertil og ikke en my længere!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-12-03 22:35

Skingur skriver:
Citat
Mænd er nogle underlige størrelser

Citat
men et eller andet sted må vi gå ud fra at selv mænd kan lære at opføre sig ordentligt

*GGGG* Pand dem én - ligesom geden Emma

Frida.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-12-03 22:37

hmmm...det hjalp jo ikke på geden!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-03 22:50

louisez Hvordan kan du vide at din mand skriver sammen med en anden? Har i fælles mobiltelefon?
ans

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-12-03 23:01

Det er vel ligegyldigt om de har samme mobil. Dumheden er opdaget - og skaden dermed sket.

Frida.

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 18-12-03 23:36

Tak for alle de søde breve det varmer virkelig i en tid hvor det er meget svært at være mig..

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 18-12-03 23:36

Tak for alle de søde breve det varmer virkelig i en tid hvor det er meget svært at være mig..

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 18-12-03 23:36

Tak for alle de søde breve det varmer virkelig i en tid hvor det er meget svært at være mig..

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 18-12-03 23:41

Tak for alle de søde breve det varmer virkelig i en tid hvor det er svært at være mig..
til ans har vi ikke samme mobil men det er ikke så svært når det sker mens jeg er hjemme og jeg finder beskeder på computeren som beviser alt..
Jeg har valgt at tilgive igen fordi jeg elsker ham meget højt og tror på at der har været en grund til det han har gjort jeg mener bestemt ikke det er den rigtigt måde han har taklede de problemer der har været i vores forhold på ved at skrive så tæt sammen med en ande pige på trods af han han viste hvor meget det såret mig sidst det skete..
og jeg har gjodt det HELT klart at jeg ikke er klar til at tilgive nogle dum hedder igen.
men søger stadig en løsning på at komme vider her fra hvor vi står nu så skulle nogle synes at have en ide til noget så skriv endelig...

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 18-12-03 23:44

Jeg krydser finger for du får styr på tingene, og træffer den "rigtige" beslutning. God jul til dig og junior.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 18-12-03 23:49

Hejsa..

Tjaa nu er jeg selv mand og gift og har en datter..

Sæt dig ned og kig ham i øjnene, og fortæl ham stille og roligt, at hvis du engang mere afsløre ham i det der, så er det ud af vagten.

på en anden måde, vil jeg sige, at jeg personligt gav ingen ekstra chancer, det er jo ikke palle´s gavebod, hvor man kun er når man lige føler for det. altså enten er det dig ellers er det ikke. for der er ikke noget i at du skal spilde din tid på en der kun gider dig engang imellem..

hmmm lidt misvisende men alligevel glædelig jul..

mvh. Melander

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-12-03 23:51

Jamen det er svært at råde dig. Det vigtigste må være at du prøver at lægge det skete bag dig. Det nytter ikke noget, at du tager hændelsen op hver gang der fremover er uoverensstemmelser imellem jer.

Kort sagt er du nødt til at glemme fadæsen (ved godt det er svært) men I kommer ingen vegne, hvis ikke I begge lægger det fra jer.

Altså er det ikke kun din mand der skal holde sig fra andre kvinder, men osse dig der igen skal lære at stole på ham...

Håber det lykkedes for jer

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 00:42

Du har forhøjet point - men jeg tror ikke der findes en skræddersyet løsning til, hvordan du og din mand vælger at komme videre.

Det er noget I skal finde ud af sammen. Ingen kan fortælle dig, hvad der er mest rigtigt for dig - det kan kun du mærke. Når du så finder en hensigsmæssig måde at håndtere situationen på - skal du tale fornuftigt med din mand om, hvad du forventer - og samtidig fortælle ham, hvad han kan forvente at dig i fremtiden.

Hvis du ikke tror du kan skubbe hændelsen væk - uden at tage den op i tide og utide - så tror jeg ikke på, at I har en fremtid sammen. Det kræver nemlig osse en kæmpe indsats fra din side af, for at det hele skal ende godt...

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 00:45

Der findes ikke noget så dræbende som jalousi - husk det!!!

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 19-12-03 01:03

ss jeg har ikke forhøjet med 20 point i håb om at der så var en som ville have det rigtig svar på mit spøgsmål... jeg skulle bare se om jeg kunne finde ud af det.. det er første gang jeg bruger den her side og jeg er positiv overreskede over hvor god en side jeg synes det har været ind til nu..
men ja jeg ved det kræver rigtigt meget af mig også hvis vi skal vider. og jeg er klar til at arbejde med det selv om jeg ved det er noget som tager tid og mange lange snakke sammen og vi har også fået snakkede men det kommer ikke på en dag. Ting tager tid:

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 01:17

Okay så er jeg mere rolig for du er den eneste der har svaret på, hvad der nu skal ske i dit ægteskab.

Du får et stort knus herfra - det er en grum tid du går i møde, men alt kan lade sig gøre, hvis bare I elsker hinanden højt nok.

Frida...

Accepteret svar
Fra : nicolehh

Modtaget 40 point
Dato : 19-12-03 09:22

Jeg kan da fortælle lidt om egen erfaring!

Opdagede også at min mand syntes, at der var nogle piger på nettet der var ret så interessante efter jeg havde født, og jeg konfronterede ham, som du har gjort, og han sagde også at han ikke vidste hvorfor han gjorde det, for det sidste han ville var at miste os... Han lovede også at det ALDRIG ville ske igen...

Men kort tid efter var der igen kontakt, men nu fik jeg nok!
Han fik at vide at hvis det var det liv han ville leve, ville jeg ikke stå tilbage for ham, men så kunne han altså ikke leve sammen med os mere!
Sagde også at næste gang jeg opdagede noget lign. ville han ryge ud med et kæmpe brag, uden tid til at forklare, for jeg ville ikke stå model til at blive behandlet som en reserve...

Den fattede han, han brød fuldstændig sammen, og trods min evige jalousi, har han faktisk bevist gang på gang at jeg ikke har grund til at være på vagt.
Det har han gjort ved at hver gang jeg har troet at nu var der noget under opløb, så har han forklaret og bevist hvad det handlede om, og min jalousi er kun blevet mindre og mindre hver gang han har kunnet afkræfte min mistanke!

Men det tager lang tid, som du selv skriver, og mange lange samtaler, evt. med en ven eller lign., der kan se det udefra!

Som Skingur skriver:

[citat]
Det er ikke nemt for mænd at "skifte rolle" selvom de har haft god tid til det! han er ikke sikker på, om du er den samme...til at flirte med, elske med, lave andet end at være "forælder" sammen med.
[citat/]

Det var også noget af det der var ved at kvæle vores ellers dejlige forhold!
Så pas godt på jer selv og hinanden, det er ikke en ren dans på roser at blive forældre, der er mange nye følelser, tanker og rytmer der skal på plads inden samlivet falder til ro igen!!

Håber det gav mening!?!

Men ogeså et kæmpe held og lykke herfra

Og så lige et ønske om en god jul!

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 19-12-03 10:03

hej nicolehh...
tak for dit bare " svar".
det er rat at hører at jeg ikke er den eneste som hat været det her igennem selv om jeg godt ved det hvis jeg tænker mig om men detjligt at høre at det også kanlade sig gøre at igen kan komme til at slole på hinande..
jeg har aldrig været den store med jalousi har altid følt jeg kunne stole på ham..
men efter alt det har at jeg virkelig følt jalousi..
jeg har fået nummer til den pige han skrev og ringet sammen med hvis der var noget jeg ville spøger hende om jeg kan til en hver tid tjekke hans mail osv men føler heller ikke jeg kan tillade mig at tjekke ham i hovede og r... når jeg selv har valgt at tilgive ham det som er sket men som tiden går og jeg ikke finder nogle små hemmeligheder vil min tillid langsomt blive genopbyggede..
vi er begge klar på at komme vider og gøre det som skal til for at komme det med det er nok de første mdr som bliver lidt seje og som tiden går kommer det forhåbelig mer og mer på afstand.. har ikke fortalt nogle af mine veninder eller nogle jeg kender om det som er sket har ikke lyst til at de skal vide det og måske dømme ham på det derfor prøvet jeg at skrive det på den her side for at få noget af det ud for det ved jeg der skal til også snakker jeg selvfølgelig med min mand om det....
ønsker god jul tilbage

Kommentar
Fra : majIV

Dato : 22-01-04 13:39

Kære louisez

Hvis jeg var dig, ville jeg fortælle ham om en fyr, du render på i fx Netto, og som du synes er mere og mere interessant. Men lidt ad gangen: du synes, at han kigger på dig, du synes, at du er "nødt" til at smile tilbage til ham, næste gang henvender han sig måske direkte til dig og spørger til dit indkøb, som han naturligvis tydeligt kan se, du taler lidt med ham, og alt det fortæller du din fyr én NETTO-tur ad gangen. Ikke hver gang, for så virker det ikke troværdigt, men med passende mellemrum, og vær sikker på, at din kæreste har forstået pointen - nemlig at ham fyren i NETTO finder dig interessant, smuk, og afsindig spændende !!!
Din kæreste synes nok ikke, at det længere er passende, at du går i NETTO, men så fortæller du ham, når tiden passer til det, at du i virkeligheden heller ikke fandt det passende, at han STADIG havde kontakt med net-daten, selv om han havde forsikret dig om noget andet...
Det er muligt, at din NETTO-date ikke holder, men måske værd at prøve...??
Held & lykke.

P.S. Det er ikke altid lykken at få barn sammen. Det stiller ubeskrivelige krav til samlivet og det faktum, at der sker en kolossal ændring i jeres parforhold. Det bliver ikke det samme igen, som da I kun var jer to. I kan stadig have det dejligt sammen, men det bliver på nogle andre kritererier !
Faktisk er det først, når man har fået barn/børn sammen, at man finder ud af, om man virkelig er skabt for hinanden - tro mig !
Jeg har selv prøvet det - og jeg bor ikke sammen med børnenes far den dag i dag !
Børnene er otte og ni år...
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke fremover.

MajIV

Godkendelse af svar
Fra : louisez

Dato : 22-02-04 12:49

Tak for svaret nicolehh.

Kommentar
Fra : Morpaula

Dato : 28-06-04 18:27

En hilsen fra en voksen mand, som i dag har store børn 16-18 år. Jeg holder meget af hvad Skingur skriver" ikke at dem som også skriver til dig ikke har ret, men hun rammer noget som er rigtigt (mænd) ak ja- (smiler) ville bare lige skrive til dig og håber at i har fundet ud af det Hilsen Morpaula