/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
AAARRRRGGHHHH er data_ene tabt
Fra : B52
Vist : 256 gange
50 point
Dato : 18-12-03 19:21

Hej med jer

er der nogle der kan hjælpe!!
Da jeg er ved at afmontere min ene harddisk (IBM Deskstar vist nok GXP 60 med kap. 61,5 GB) for strømkablet trækker det ene ben en gnist (var afbrudt), og da jeg så vil instalere den igen kan den ikke BOOTE. Bios kan godt finde harddisken, (den kører vildt langsom og men kan høre at den knurrer lidt) men når den når til at skulle verifere DMI, så er der ingen melding og den fortsætter med at BOOTE til den skriver NTLDR is missing. Hvis jeg prøver at BOOTE fra CD-rom, med henblik på at reparere, kommer jeg til 'roden C:\' hvor jeg har prøvet alle de hjælpeværktøjer der er under HELP. Hvis jeg bruger DISKPART skriver den at den mangler (ukendt) partition (det var NTFS)(kører forøvrigt XP-PRO). Har også prøvet et DISK-CHECKER-PROG., det tog "14 år" 3 dage og så havde den ikke checket mere end 7% det kunne ikke læse noget p.g.a. fejl.
Jeg MÅ ikke midste data. Har tænkt på om det er en idé, at skifte printet på disken og om det hjælper !!
PLEEEAASE HELP MEEEEE !!!!

Mvh NH

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-12-03 19:55

Du har to HD
Den ene er taget ud (den defekte)
den der er tilbage er en IBM og den vil ikke starte
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-12-03 19:58

er det sådan eller hvordan

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-12-03 20:22

Måske kan du finde en løsning her:
http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/sub/teknik/html/2014.html

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-12-03 21:49

>en skriver NTLDR is missing< - det betyder at den ikke kan finde hen til starten af styresystemet. Det er muligt at din HD kan læses fra en anden computer, men så skal den sættes som slave. Der kan ikke "køres" programmer i slave tilstand men du kan evt. læse data.
Der er også en mulighed for at den kan læses fra en "knoppix" som er en linux CD-rom.
Knoppix indstalleres ikke men kører i rammen. Det er prøvet af en Kandu bruger.
Emesen.
Den må ikke køre uden ordentlig strømstik, for ellers trækker den strøm over fladkablet.

Kommentar
Fra : B52

Dato : 19-12-03 03:24

>emesen<
Tak for hurtig respons, men har været fraværende!!
Ja, til 2 HD men ingen var defekte før mit indslag. Ja, igen der er IBM'en der ikke reagere. Det er førsøgt, at læse den fra en anden PC, både som MASTER og SLAVE uden held. Der er jo ikke nogen partition, og så kører disken næsten ikke - det går i hvert fald meget langsomt. "Knoppix" kender jeg ikke, kan den også bruges til "WIN XP-PRO", og hvor kan den fåes??

NH

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-12-03 04:08

1. prøv at skifte boarded over fra en tilsvarende HD..
Hvis det ikke virker så tal med
http://www.quattro-it.dk/datarecovery.htm

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-12-03 04:10

Lad være at køre programmer, der retter op på fejl på disken --- norton etc.. - Kun programmer der læser må anvendes, hvis du skal være sikker på ikke at ødelægge data, der kan reddes.

Kommentar
Fra : B52

Dato : 19-12-03 09:00

>jensT<
Som du nok kunne læse, så var det også en mulighed jeg havde overvejet.
Og tak henvisningen til din hjemmeside, -hvem ved, måske får jeg brug for hjælp ad den vej.
Nå, men nu skal jeg på arb. Vi skrives ved senere !

Kommentar
Fra : B52

Dato : 31-12-03 13:08

Så er jeg tilbage for en kort stund. Jeg har forsøgt mange muligheder, har dog ikke fået fat i netop det print endnu.
Jeg har sat den som 'slave' og det fungerer godt nok IND TIL der skal læses fra den, så går det galt - den spørger om den skal 'formatere' den nu og det går jo ikke når dataene skal bibeholdes. Den kører i øvrigt stadig langsomt. Så er der nogle gode forslag ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-03 13:33

Der er en her på Kandu, som har prøvet at redde data med en Linux-knoppix CD-rom.
Men det er en noget tung sag at hente 6-700 mb
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-04 01:43

Knoppix kan købes til under en 50er fra www.linuxpusher.dk.
Knoppix laver en midlertidíg partition på harddisken så du skal nok have en brugbar harddisk i.
Har du overvejet at køre et partitioneringsprogram som FIPS, der er et partitionsplitterprogram
Fås her: http://www.igd.fhg.de/~aschaefe/fips/
Jeg tvivler nu på at du kan gøre andet end at få professionelle til at hente data fra skiverne

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 02-01-04 02:55

b52..
under de omstændigheder du beskriver, kan Quattro helt sikkert godt få dine data ud.
Du kan få et tilbud fra dem ved at skrive her:
http://www.quattro-it.dk/Datarecoveryform.htm