/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Tilslutning af ISDN modem med USB til en~
Fra : Fibiger
Vist : 787 gange
72 point
Dato : 11-03-02 11:15

Jeg har fået en ISDN forbindelse med en TDC miniVigor 128. Dette ISDN modem er beregnet til en USB port. Hvordan kan jeg slutte detet modem til en ældre PC med COM port men uden USB port? Den taknemmelige for hjælp.

Kommentar
Fra : britta

Dato : 11-03-02 14:18

Hej
Du kan købe et USB-PCI kort i maskinen, det vil løse dit problem. Men USB er ikke understøttet af WIN95 så hvis du ikke bruger noget der er nyere end win95 skal du nok også opdatere dit windows system (NT4.0 understøtter heller ikke USB)

Her er et billigt USB 1.1 kort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314577906

Og et billigt USB 2.0 kort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314577929

USB 2 er meget hurtigt, men ikke nødvendigt til en ISDN forbindelse.
USB 1.1 er rigeligt til ISDN, men hvis du også skal lave video redigering (det skal du nok ikke på en ældre maskine) så kan det være en fordel med USB 2 da de fleste digitale video kamerae understøtter enten USB2 eller 1394 (firewire)

Hilsen
Britta

Accepteret svar
Fra : cassandrak

Modtaget 72 point
Dato : 11-03-02 14:23

Hej Fibiger
Du er nødt til at købe en ekstra USB port den koster højst et par hundrede kroner men køb en med mindst 2 porte. Det vil du ikke fortryde. Næste gang du køber printer eller scanner er de med USB port og scanning og print går meget hurtigere når vi bruger USB.
USB porten er meget nem at sætte i - det er ikke værre end et scannerkort i "gamle dage"
Mvh. Cassandra

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-03-02 15:30

"Fibiger" <Fibiger.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:7j%i8.2641$RB.105223@news010.worldonline.dk...
> Jeg har fået en ISDN forbindelse med en TDC miniVigor 128. Dette ISDN
> modem er beregnet til en USB port. Hvordan kan jeg slutte detet modem
> til en ældre PC med COM port men uden USB port?

Det tror jeg ikke du kan. Jeg har aldrig set en konverter den vej

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-03-02 16:25

"Fibiger" <Fibiger.news@kandu.dk> wrote in message
news:7j%i8.2641$RB.105223@news010.worldonline.dk...
> Jeg har fået en ISDN forbindelse med en TDC miniVigor 128. Dette ISDN
> modem er beregnet til en USB port. Hvordan kan jeg slutte detet modem
> til en ældre PC med COM port men uden USB port? Den taknemmelige for
> hjælp.

Det kan du ikke. Det findes løse USB-kort til PCI. Kan det bruges?

Ellers find en brugt Eicon DIVA TA.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen