/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Knækket armlæn på lænestol
Fra : Grypigen
Vist : 659 gange
200 point
Dato : 14-12-03 15:36

Hejsa..

Har en nydelig stof lænestol hvor det ene armlæn er knækket indvendigt.
Er der nogen der har et godt råd til en raparation af armlænet?
Det skal lige siges af armlænet er af tek-træ, og sidder indvendigt under stoffet.
Har dog åbnet i syningen for at, kunne se nærmere på problemet..
Er meget glad for stolen, så gode råd modtages med kys hånd!

Med venlig hilsen
Gry

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-03 15:53

Kommer lidt an på hvordan bruddet ser ud.
Men trælim og skruetvinger, lad dem sidde et døgn.
Så skulle det holde igen.
Det kan jo være nødvendigt at lave en form for forstærkning,
svært at sige noget om uden at ha set skaden.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 210 point
Dato : 14-12-03 16:00

du skal bruge lim , laang snor , pinde til afstivning.
1. sørg for at du kan komme til med limen(hvid trælim) ikke kontaklim.
2. inden du limer, læg en plan for hvordan du kan afstive armlænet
- det skal du bruge snoren til, pindene(kosteskaft) er til støtte,
- så den stramme snor, ikke presser stolen ud af facon.
3. Nu du klar, lim og snør(som en bagbinding)
- din stol så limen virkelig sidder i spænd.
4. lad det sidde til limen er helt tør(læs på flasken).
PS. pas på at snoren ikke ødelægger stofet, kom eventuelt et håndklæde,
- mellem snoren og stoffet.
God Arbejdslyst, og god
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 20:24

Køb noget montagelim på trælasten (IKKE Byggemarked). Bare sig, at det skal være det samme, som håndværkere bruger til at lime tagsten med (man limer små skæringer på taget).
Limen er i en patron, så måske skal du købe en billig pistol til denne, hvis du ikke allerede har en. (billig pistol ca. 30 kr.)
Put noget lim i bruddet, pres bruddet sammen i 2 minutter, og limen er tør. Pas på, fordi overskydende lim, eller spild ALDRIG kan fjernes. Limen er tør på 2 minutter, men skal lige hærde lidt. Så vent 10-12 minutter før du bruger stolen.
Der findes flere forskellige fabrikater, afhængig af trælasten. God fornøjelse og god

MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-12-03 15:53

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : Grypigen

Dato : 19-12-03 15:59

Til jmsgruppen.. Jeg er egentlig ligeglad med de point. Troede ærlig talt at, det var op til en selv at finde det bedste og mest brugbare svar! Ligeledes også at kunne vente, og se om der kom flere spændende svar.. Det var bestemt ikke min mening at fornærme nogen, hvilket jeg da heller ikke har gjort!
Men ok, hvis den ikke må stå længere... Så går de point til natmanden..

- Grypigen -

Godkendelse af svar
Fra : Grypigen

Dato : 19-12-03 16:00

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : Grypigen

Dato : 19-12-03 16:01

sorry, maden ikke manden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-12-03 21:12

Det ok Gry !
Ja nogen har åbenbart meeeget travlt ! Men har du fået lavet din stol ?

Mand, Mad , ja-ja det ku' være dem begge.
Glædelig Julehilsen.
Fra Jørgen

Kommentar
Fra : Grypigen

Dato : 20-12-03 18:18

Hej Jørgen..

Er ved at få den lavet... *S*

Du må også have en rigtig glædelig jul..

Hilsen
Gry(pigen)

Kommentar
Fra : natmaden