/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Bruge COM objekter?
Fra : krag
Vist : 656 gange
50 point
Dato : 30-12-00 18:31

Hvordan kan man bruge COM objekter i Delphi?

Jeg er normalt VB programmør, men er igang med at prøve Delphi, hvis jeg bare kan bruge COM objekter så er jeg kørende.

I VB skriver man createobject("com"), men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg gør i Delphi.

>>Krag<<

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-01 13:09

Prøv at kigge på "CreateComObject" i hjælpen....

"krag" <krag.news@kandu.dk> wrote in message
news:hLr36.10160$Ru.60983@twister.sunsite.dk...
> Hvordan kan man bruge COM objekter i Delphi?
>
> Jeg er normalt VB programmør, men er igang med at prøve Delphi, hvis jeg
bare kan bruge COM objekter så er jeg kørende.
>
> I VB skriver man createobject("com"), men jeg kan ikke rigtig finde ud af
hvordan jeg gør i Delphi.
>
> >>Krag<<
>
> Sendt via kandu.dk http://www.kandu.dk/
> Vejen til en hurtig løsning
>

Kommentar
Fra : LasseH

Dato : 17-07-01 15:38

var
MyObj : IUnknown;
begin
MyObj := CreateOleObject("word.basic")
end;

På denne måde kan du efterligne VB´s CreateObject, men prøv istedet at importere
type librariet til fx. Word fra PROJECT|IMPORT TYPE LIBRARY
så har du mulighed for fx. at vælge at objektet skal ligge som en komponent, som
du så kan placere på din form.

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-01 17:19

Liste over hvordan man benytter forskellige komponenter i Delphi :

http://www.fakse-vuc.dk/Fag/datalogi/Delphi/Komponen.htm