/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL, hvad sker der?
Fra : zyberchief
Vist : 419 gange
40 point
Dato : 11-12-03 19:33

Hej.
Vi har lige fået ADSL fra Tele2 der hjemme, og forbindelsen er vist god nok.
Først prøvede vi at tilslutte min egen PC, hvilken var den eneste med netkort; men det gik ikke videre godt. Vi fulgte anvisningen på Tele2's hjemmeside; men intet nyttigt resultat :(
Fatter spenderede så 100kr på et netkort til sin egen PC (hvilken før var tilsluttet telia-internet med et 56k modem) og nu virkede hans! Vi gjorde præcist det samme; så hvor ligger fejlen?
Jeg har en mistanke, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det, for under indstillinger>kontrolpanel>internetindstillinger>forbindelser viser min egen computer ikke noget standard-modem.
Dette er den eneste forskel, tror jeg, og så at mit netkort er integreret i bundkortet, mens min far som sagt har købt et seperat.

Håber der er svar -DAVE-

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 11-12-03 19:56

Prøv lige at starte en DOS-prompt (under tilbehør eller kør......cmd).
Så skriver du ipconfig og enter. Derved fremkommer den IP-adresse, som din maskine får fra modem eller Tele2.
Sammenlign begge maskiners IP. De skulle gerne starte med nogenlunde det samme.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 11-12-03 20:14

det er sikkert dit onboard netkort der enten, ikke er slået til i bios, eller også har du ikke installeret driveren til det.
Prøv først at højre klikke på denne computer, klik så egenskaber i menuen. Klik på fanen ahrdware og tryk på knappen
enhedshåndtering.
Der har du et punkt der hedder netværkskort, klik på + og se om dit netkort står der, og at det er aktiveret.
Går ud fra du køre winXP. Skriv lige et par ord om din PC, er her en ½ times tid. Så skal vi nok få den op at køre.

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 11-12-03 22:24

Hvad gør jeg, hvis der står det samme/ikke gør?

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 11-12-03 22:27

Begge computere kører win98, men min er en del nyere end den som virker:/ Og jeg har både sat netkortet til i bios og installeret det (har brugt computeren til LAN, så jeg forstår det altså ikke:()

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 40 point
Dato : 11-12-03 23:39

Hvis din far kan gå på nettet, så får han tildelt en IP-adresse af Tele2. Det jeg så vil ha' dig til at tjekke på din egen er, om du også får en IP adresse. Hvis du nemlig ikke gør det, så er vi kommet nærmere problemet.
Du siger at du kører LAN........... Hvordan har du sat det op? Har du givet din maskine en fast IP? Det må man nemlig ikke ved en ADSL (uden router), da IP-adressen skal tildeles "ude fra internettet".
Har du egentligt prøvet at afinstallere dit netkort og så genstarte/installere det igen? Så bliver det nemlig sat op, som ADSL'en kræver.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 12-12-03 00:10

Hej zyberchief..

Prøv og gå i kør og skriv "winipcfg", så for du din ip og lan indstillinger frem.. Der kan du se om dit netkort er installeret eller ej. hvis den er, så vælg dit netkort og tryk derefter forny alle.. Gå derefter i CMD/dos-prompt og skriv "Ipconfig".. Hvis du så for tildelt en IP, ja så skulle den være der.. men gør du ikke, så prøv at skrive "ipconfig /renew", og se om det hjælper..

MvH
Gobling

Godkendelse af svar
Fra : zyberchief

Dato : 13-12-03 22:36

Tak for svaret hjp1974.