/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Import af VW Golf IV TDI ??
Fra : kimkho
Vist : 1378 gange
140 point
Dato : 09-12-03 18:41

Jeg har tænkt på at hente en VW Golf IV TDI 110 hk. 5 døre Klimaanlæg 98 model ca 100-150000 km.i Tyskland, og vil derfor gerne spørge her.
1 Hvad skal man regne med at komme af med i afgift af en sådan bil ?? handelspris herhjemme ca. 160-180000kr.
2 Klimaanlæg hvor meget tæller det med i beregningen af afgift?? og andet udstyr??
3 Er det bedre at vente 1 år eller måske hente bil dernede og lade den stå 1 år??
4 betyder kmtal noget ved afgiftberegning?? tælleren kan jo være trillet tilbage dernede og derfor kan man jo risikere at betale for meget for bilen 2 gange??
Mvh. Kim

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-12-03 19:09
Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 09-12-03 20:23

http://bilpriser.dk der kan du taste dine data ind og få at vide hvad du skal betale i afgift meget nemt

mvh nicolai

Kommentar
Fra : johnnyf

Dato : 10-12-03 04:49

her kan du få hjælp mod betaling: http://www.autofrandsen.dk

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 21-12-03 13:54

Er der ingen her på Kandu som har lidt erfaring med import af biler fra Tyskland???Vil det være realistisk at kunne købe en Golf IV 110 HK. TDI årg 98 Comfortline med Klimatronic om ca. 1 år og få Danske plader på for 140.000 eller tror i jeg skal vente længere????

Mvh. Kim og God Jul

Kommentar
Fra : splint1

Dato : 23-12-03 11:11

Som udgangspunkt kan du godt regne med at bilen kommer til at koste dig nogenlunde det samme som hvis du købte den herhjemme, for told og skvat tager udgangspunkt i handelsværdien herhjemme og derfra afgør de hvor stor en afgift du skal betale.
Der er desuden en risiko ved at selv hente biler fra udlandet da der kan være fusket med kilometertallet.Men der er mulighed for at gå ind på told og skat's hjemmeside for at få lavet en forehåndsberegning på afgiften.
Hilsen
Splint1

Kommentar
Fra : futte.kr

Dato : 05-01-04 21:22

Hejsa !
Jeg vil da også lige skrive et forslag.

Priserne kender jeg ikke noget til, men som skrevet før.
Ville det være en god ide at få en lille ide om det inde på told og skat.

Om det gør den dyrre ved jeg ikke, men der er faktisk også forhandlere på den Tyske side af grænsen der sælger biler på Danske plader.
Nu ved jeg ikke om du selv har planer om at klargøre den og få den synet i Dk.
Men Pga den Tyske moms er lavere, er der økonomi i at lade den klargøre på et Tysk værksted, da løningerne er lavere, en i Dk

Mvh
Futte