/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Drain ?
Fra : gidu
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 09-12-03 17:12

Mit ynglings afslapningsspil "Drain" fra sol.dk er gået i "udu". Sol beklager, men kan ikke få spillet til at virke. Jeg har fundet et spil der hedder Cabeem på www.aurete.com/PlayesGames som minder meget om Drain, men det er nu ikke helt det samme. Kan nogen hjælpe mig ??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-12-03 19:55

Hej
Det er da let nok.. På sol Norge er der satadig Drain.
Bare opret dig som bruger så er du igang igen.
http://www.sol.no/spill/
mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-12-03 20:00

Ups den virker ikke mere.
sorry

Kommentar
Fra : gidu

Dato : 10-12-03 11:56

Nej for den har jeg prøvet. Jeg fandt spillet på en privat hjemmeside, men det virker heller ikke. Har alverdens Drain spil gået i strejke sammen?. Men ellers tak for dit svar.
Mvh.
Gidu

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-12-03 12:27

Jeg har fundet Drain til dig (hvis det da er det spil hvoe man skal et eller andet med farvede firkanter) her http://www.lady-haakon-rosenlunden.dk/den.lille.aeske/danske.sider/drain.spil.html

MVH

Mikael

Kommentar
Fra : gidu

Dato : 12-12-03 14:47

Tak for hjælpen Mikael, men det er den hjemmeside jeg omtalte, som jeg heller ikke kan få til at virke. Kan du ?
Mvh
GiDu

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-12-03 14:54

Hej igen.

Jo spillet virker fint for mig. Jeg åbner siden. Skriver mit navn i feltet, trykker "enter" og venter et godt stykke tid. Så åbner bussen (eller hvad det nu er det skal forestille) og jeg kommer på en highscore liste. Så trykker jeg på en af de grønne knapper på siden af bussen og venter et øjeblik, så starter spillet..!

Prøv det engang mere men sørg for at have en god portion tålmodighed med i baglommen.

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-12-03 14:57

By the way....

ofte hjælper det (efter at jeg har skrevet mit navn og tykket enter) at scrolle ned i bunden af siden og så op igen, så plejer bussen at være åben og highscore listen er der..!

Mikael

Kommentar
Fra : gidu

Dato : 12-12-03 15:51

Hej Mikael.

Jeg åbner siden, skriver mit navn i feltet, trykker enter, et nyt billed kommer frem (Bussen ?) og jeg trykker på alle de taster der er og har nu ventet i over en time - men der sker ikke "en dyt" (trist når jeg nu er hjemme med influenza og har tiden til at spille). Hvordan scoller man ?

Hilsen Gitte

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-12-03 15:59

Hej igen igen...

Når du har skrevet dit navn, kommer der så en highscoreliste frem?

Med at scrolle mener jeg at du skal bruge bjælken ude i siden af skærmen til at køre ned i bunden af siden (altså helt ned i bunden af den beskrivelse der står om spillet drain), og så op til feltet hvor du skrev dit navn (som nu gerne skulle værre erstattet af en highscore-liste)

Mikael

Kommentar
Fra : gidu

Dato : 12-12-03 16:13

SUK! Jeg får godt nok en skærm frem- helt sort- og oven over står der "Higcore", men der sker ingen ting, uanset hvilke knapper jeg trykker på. Jeg prøver at scrolle.
Hilsen
GiDu

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-12-03 16:34

Hej igen når jeg siger grøn knap, så mener jeg den på siden af "Bussen". Når du kører hen over den med musen så er den stadigvæk en pil, den ændrer sig ikke. Der er to sådanne knapper en stor på højre side og en mindre (smallere) på venstre side. Når jeg trykker på den store grønne knap i højre side så starter spillet, der går godt nok op til en 10 sekunder men spillet starter.

Mikael

Kommentar
Fra : gidu

Dato : 12-12-03 17:16

Jamen, når jeg trykker på den store grønne knap, så sker der bare ingenting, og jeg har som sagt ventet i over en time. Det må være vores computer, der ikke kan åbne den ?
Du skal i hvertfald have mange gange tak for din indsats.

Hilsen
GiDu

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-12-03 17:48

Nå nu har jeg prøvet flere gange og det virker hver gang. Men jeg tror at du har et problem med opsætningen, prøv at ændre skærmopløsningen til 1024*768. Eller er det fordi du sidder bag en firewall, jeg læste nemlig på sol.dk´s side den her besked under "problemer med vores java-spil"
"Out of Order?

Hvis du har problemer med vores Java-spil, kan det skyldes at du sidder bag en firewall. Sorry."

Jeg kunne godt spille Drain fra sol.dk´s side, brugte bare den her link http://mp.sol.dk/spil/article.jhtml?articleID=1992638 og i bunden valgte jeg "spil Drain" og spillet virkede.

Ellers er her førnævnte side bare på engelsk http://www.lady-haakon-rosenlunden.dk/den.lille.aeske/engelske.sider/draine.spil.html den side virker også på min pc´er og jeg sidder endda bag en firewall..!

Men spillet er kedeligt i mine øjne, så jeg fandt her nogle andre spil du måske vil fornøje dig med mens du ligger syg..! http://www.internetgames.dk/index.php?module=pnFlashGames

Prøv at ændre skærmopsætningen og start computeren på ny. Altså luk helt ned og prøv at gå på nettet igen, måske virker det så.!

Nå men nu vil jeg holde weekend.

Håber du finder ud af at starte spillet og så god bedring.

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-12-03 17:56

Forresten inden jeg siger helt godnat for idag. Så prøv at gå på http://www.lady-haakon-rosenlunden.dk/den.lille.aeske/engelske.sider/drain e.spil.html og skriv dit navn i feltet tryk enter, og så minimer vinduet, vent i et par sekunder og tryk så skærmbilledet frem igen. Nu skulle du være på highscorelisten og så skal du trykke på begge de grønne taster, og så igen minimere vinduet (altså trykke på _ oppe i højre hjørne af vinduet) og vente nogle sekunder og så gendanne vinduet. Så skulle spillet være startet, ellers kan du prøve at minimere skærmbilledet flere gange, og efter HØJST 5 forsøg så virker spillet. Hvis ikke så er det fordi du har en FireWall på din PC´er som forhindrer dig i at spille Drain!!

MVH

Mikael

Kommentar
Fra : gidu

Dato : 12-12-03 18:26

Tak igen Mikael. Ham jeg er gift med arbejder inden for IT brancen, så ud fra det du har beskrevet, tror jeg , at han kan få løst problemet.
God Weekend til dig (og Hanna?)
Hilsen
Gitte

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-04 13:00

ingen point uddelt endnu..? Hvad med atgive et af svarene de lovede points..?

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 31-03-04 17:52

Nu siger jeg som HUGO... ØHHHHHHH...... HALLO er der nogen hjemme..?

Får ingen point for deres arbejde de har lavet med dit spørgsmål..? Kedeligt at man skal bruge tid og ressourcer på at hjælpe folk, og så gider de ikke sige tak ved at godkende et svar..!

Mikael

Godkendelse af svar
Fra : gidu

Dato : 23-01-06 16:45

Tak for svaret mikael_hanna.