/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
VBA word: vindue fokus
Fra : Nikolaus
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 08-12-03 14:32

Jeg skal have skrevet en kode, der sætter et nyåbnet worddokument i fokus, ift. alle andre vinduer.

Jeg har en form, startet fra et worddokument. Når jeg trykker på en knap på formen, starter et dokument "test" op. Det skal placere sig i front og ikke bagerst, så det er klar til gennemsyn med det samme.

Jeg bruger noget i stil med understående, men det virker ikke helt. Nogen der har idéer?

For Each Window In Application.Windows
If InStrRev(Window.Caption, filtitel) Then
vinduenummer = Window.Index
End If
Next
' Windows(vinduenummer).Visible = True
Windows(vinduenummer).Activate

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-03 17:50

Hej
Som jeg lige kan huske at du nøde til at tælle dig frem til antallet at vindeuer. Og lade det sidste (med højeste nummer højeste) vindue Windows(sidste åbnede vindue).Vi sible = True.
Jeg mener ikke den selv holder styr på dette på anden måde.
Med mindre du lægger den ind der hvor new windows køres.
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 14-11-06 13:09

Tak for svaret Benjamin.Hansen.