/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda sfx begrænsning
Fra : Daelim
Vist : 3764 gange
300 point
Dato : 05-12-03 20:03

Hej, jeg er ved at købe en honda sfx hvor begrænsningerne er taget. Jeg vil spørge om det er muligt at få sat ringene i igen (gøre den lovlig) og hvad det vil koste at købe nogen nye, hvis man kan det?
Hvad vil et nyt lovlig udstødninsrør koste?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-12-03 20:13

Udstødning er her, men spørg thansen om det er til 30 eller 45 knallert:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=190528143&n=282580581#xy
Ringene kan fåes ved en knallertforhandler, der "tager" mange ringe (det gør de alle sammen), ellers kan han skaffe dem.
Men de er lette at lave, du kan feks. bruge store spændeskiver.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 06-12-03 19:42

Herjsa Daelim

Hvorfor smider du ikke bare en cylinder med 3 udstødningskanaler på så er du fri for problemmet den vil løbe omkring 30 - 40 km/t

Vh
Thomas

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 06-12-03 19:44

Okaj jeg V ikke lige hvorfor jeg skriver udstødningskanalaer, hæhæ mener selvfølgelig skyllekanaler !

Kommentar
Fra : Daelim

Dato : 06-12-03 21:48

Vil det ikke slide hårdt på den?

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 06-12-03 22:04

Næ tværtimod så vil den jo yde sit maximale det er der ingen problemmer ved !

prøv at tjekke

www.kreidler-service.dk

Mener at han har nogle cylindre med 3 skyllekanaler... Men godt nok forstår jeg ikke hvorfor du vil gøre din knallert lovlig hæhæ...

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Daelim

Dato : 14-12-03 10:36

Hvad vil det koste at sætte ringene i igen og hvad koster ringene. Jeg kan ikke finde den cylindre, men hvad koster sådan en?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-12-03 14:16

Hvis begrænsningerne er taget, vil det ikke hjælpe at montere en ny cylinder, derfor er de jo stadig "taget"
kandu4thomas det du tænker på er de normale "gamle" knallerter, hvor begrænsningen var en plomb i indsugningskanalen i cylinderen.
Begrænsningerne på en honda sfx:
En variatorskål, en CDi der begrænser omdrejningerne til 7300 omdr/min, en skive bag variatoren. Her har CDIèn ingen betydning, da den ikke får Hondaen til at køre hurtigere, men hvis den har monteret tuncylinder, kan den køre stærkere med den monteret.
Hvis du ønsker at scooteren ikke må køre mere end 30km/t, kan du jo købe en fartbegrænser http://www.thansen.dk/product.asp?c=193081055&n=282592719&pn=298604662 den har den fordel at du selv kan bestemme hvor hurtigt du vil stille den til at køre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 14-12-03 17:49

ja men jeg kan bestemt ikke anbefale fartbegrænsere, for det første kan fartbegrænsere ikke gå under 40 km/t og det gælder ALLE ! + man anbefaler kun fartbegrænser i ekstreme nødstilfælde da de flytter tændingspunktet i CDIén, derfor kan man ikke køre rundt med en aktiveret fartbegrænser konstant ! fartbegrænserne skal kun bruges i nødstilfælde, da de flytter tændingspunktet i CDIén !

Kommentar
Fra : Daelim

Dato : 16-12-03 21:30

Er der nogen der kender et sted ( på fyn ) eller hjemmeside hvor man kan købe et udstødningsrør til en 30 Honda sfx.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-03 22:13

www.THansen.dk Middelfart, Odense, og 19feb.åbner i Svendborg.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=193811839&n=282580581&pn=282580583 sæt en lille ring i udstødningen, så er den beregnet til 30KM, ellers kører den lidt stærkere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 16-12-03 22:18

Hmmm når nu jeg lige ser på det, køb dog 1 7mm ring og smid i varioen, såden en kan du købe hos www.scooter-shoppen.dk den begrænser varioen HELT ned så den ikke kan geare op !

vh
thomas

Kommentar
Fra : Daelim

Dato : 16-12-03 22:21

Er gået væk fra det med begrænsningen, nu leder jeg kun efter et lovligt udstødningsrør.

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 16-12-03 22:46

Ak ja det jo ikke så sværdt at finde der er det jo bare at finde 1 på Thansen med blindrør på ! Hvis du ikke kan finde det på hans hjemmeside, så bestil et gratis katelog på www.thansen.dk der finder du helt sikkert 1 udstødning med blindrør på ! Hmmm..lovlig udstødning gir bare ikke nogle mening når den ellers er tunet, hehe..

Kommentar
Fra : Daelim

Dato : 16-12-03 23:07

Jeg har snakket med thansen, men de har ikke nogen til en 30 de har kun til 40. Kan jeg ligså godt bruge det nu, hvor ringene er fjernet?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-03 00:01

Ja du mener til 45knallert/scooter, ja det har jeg jo skrevet, men der skal jo være en grund til at du skifter udstødningsrør, og den eneste grund jeg kan se, er hvis der mangler eller er sat et ulovligt tun udstødningsrør på. Hvis den der sidder på er magen til (eller næsten), er der jo ingen grund til at skifte? (se billede)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 17-12-03 01:08

Hmm... Ja nu er der ikke lavet så mange Basic udstødninger til en SFX for jeg tivler på du vil ha knæk udstødning Hvis du køber såden en udstødning som palle forslår er det en tun udstødning, da den er uden blindtarm og beregnet til en 45knallert og ikke en 30, derfor bliver det en tun udstødning når du monterer den på din SFX ! jeg vil da klart anbefale at du kører med standart udstødning, hvis du altså vil have den til at stå rimelig lovligt, og ikke tiltrække politiet, så de kan se direkte man har ulovlig udstødning på

Vh
Thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-03 01:14

Der er ikke blindtarm på en SFX, udstødningerne ligner hinanden til forveksling, ingen kan se forskel.
En orginal koster over 1500 kr, hvorfor ofre det, når der ikke er anden forskel end en mindre afgang.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : kandu4thomas

Modtaget 300 point
Dato : 17-12-03 10:28

Forrøret er jo mindre på den originale, så hvis han vil neddrosle SFXén, så er det jo den...

Men jeg fatter minus af at hvorfor man vil drosle sin scooter ned, det da bare at få den op og rive ! Motoren holder også længere uden begrænsninger, og man bliver jo ikke stoppet, så længe man bare kører de 30 km/t på store offentlige veje...

Godkendelse af svar
Fra : Daelim

Dato : 18-12-03 15:34

Tak for svaret kandu4thomas.

Kommentar
Fra : Kjeld69

Dato : 14-05-04 13:02

hey jeg har en ring du kan købe!
Hva vil du give de har aldrig kørt!
De er specielt lavet af honda så de er bare solide.

hilsen Mig