/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Børnepenge
Fra : carsten_f
Vist : 1288 gange
200 point
Dato : 03-12-03 21:46

Den 15/9-02 blev jeg af statsamtet pålagt at betale 25% mere i børnepenge, til et barn, ud fra deres beregning at min årsinkomst var mere end 345.000, pga. rod med skatteforvaltningen har jeg først nu fået min årsopgårelse for 2002, ( indkomst 311.000 ). I 2003 stiger grensen til 360.000 (alt dette ved 3 børn).
Ved samtale med statsamtet d.d. fik jeg at vide at de for meget betalte penge var tabt, og der kunne ikke klages over dette.
Er der en eller flere der har erfaring med dette høre jeg gerne.

mvh.

Carsten_F

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 210 point
Dato : 03-12-03 22:47

Klageinstansen for statsamter er normal civiretsdirektoratet.Brev
Hvis du ønsker at skrive til Civilretsdirektoratet, er adressen: Æbeløgade 1, 2100 København Ø.
Telefonisk henvendelse:
Du har også mulighed for at ringe til Civilretsdirektoratet.
Telefonnummeret er: 33 92 33 02 og telefontiden er fra kl. 10.00 til 14.00.
Fax:
Civilretsdirektoratets faxnummer er: 39 27 18 89
E-post:
Hvis du skriver en e-post til Civilretsdirektoratet, behandles din henvendelse på lige fod med almindelige breve, som direktoratet modtager med postvæsenet. Civilretsdirektoratets e-post adresse er: civildir@civildir.dk

Husk at oplyse dit fulde navn og postadresse ved elektronisk henvendelse til direktoratet. Det skyldes bl.a., at afgørelser ikke sendes via e-post. Det kan også være, at der er behov for at sende dig noget informationsmateriale.

Henvendelser fra borgere, der modtages via e-post, udskrives og opbevares på linie med andre breve og er omfattet af offentligheds- og forvaltningslovens regler om aktindsigt. Desuden registreres henvendelser i direktoratets journalsystem.

Håber det var dette du søgte.
Erfaringsmæssigt, hjælper det ofte at klage, men det kan tage en vis tid.
Med venlig hilsen
JMS
NB.Håber du får ret

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-12-03 22:57

Hejsa
Du kan eventuelt spørge på www.familieadvokaten.dk
hvad dine rettigheder er. de giver nogle gode og brugbare råd derinde.
Der er også den mulighed som JMS skriver, nemlig at klage, hvilket jeg absolut også synes du skal gøre.
Håber du kommer videre med sagen
m v h

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-12-03 23:56

Godt nok groft at de har sagt du ikke kan klage...
Her:
http://www.danmark.dk/tema.asp?page=tema&objno=1358493

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 04-12-03 09:31

Hej Carsten,

Har du prøvet at snakke med Retshjælpen?

Det er gratis at ringe til dem og få en snak. Jeg havde selv en tvist med Skattevæsnet her for nylig, og der kunne de hjælpe mig. Jeg ved selvfølgelig ikke om de kan hjælpe dig, men det er da trods alt en advokat du kommer til at snakke med.

Held og lykke...

Kommentar
Fra : carsten_f

Dato : 04-12-03 21:09

Jeg er meget glad for de svar jeg har fået, men jeg tror lige jeg lader spørgsmålet stå et par dage.
men tysinde tak til jer som har svaret.
mvh Carsten

Godkendelse af svar
Fra : carsten_f

Dato : 06-12-03 11:51

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 11:56

>>>carsten
Selv tak. Vær forberedt på, at det kan tage en del tid. Instanser som disse, arbejder i deres egen tempo.
Held og lykke med din klage.
Og god jul
Og glædig nytår
MVH
JMS
NB. jeg kan ikke læse flere kommentarer her, men endnu engang, held og lykke.

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 06-02-04 23:25

Hej carsten_f

Kan se at du har fået meget godt hjælp... men er blevet nysgerig! hvordan går det med sagen?
Nogle gange fatter jeg ikke det danske system!
Min bror er lige blevet skilt og konen har snakket med en anden lidt for smart dame. Hun fik min brors x til at skride fra alt og nu står min bror med de ca. 250.000 kr
Banke har ikke kontaktet hende en gang og det selv om der står 2 underskrifter på alt. han har i retten fåret atvide (Uden Advokat) at han skal betale det skyldene beløb... hun er stadig ikke blevet kontaktet og ikke blevet bedt om at betale en krone tilbage.. Da min bror giftede sig med penge slugeren havde han 100.000 på konti. og nu efter 3 år og 2 børn står han med -250.000 og hun kan lave showet om og om og om igen... Hvad skal man lige bruge de 2 underskrifter til? ikke en skid.
carsten_f din sag er lige så sygt.. men håber du får ret.. held og lykke carsten
Mange ting i det danske sys jeg ikke fatter... selv om nogle af tingene burde være de mest logiske... men hvad... man kan ikke gøre noget!
// Venlig Hilsen Douink
Må vi høre??

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 06-02-04 23:28

ups skal lige have en mail når der bliver postet her :P