/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Lottotal
Fra : zenzor
Vist : 830 gange
60 point
Dato : 04-03-02 00:54

Hej.
Hvem kan hjælpe med en Turbo Pascal rutine (DOS) der kan udskrive alle 8.347.680
mulige lotto kombinationer til X antal txt filer.
En enkelt fil vil nok være lige rigeligt,da den vil fylde 160-170 MB.

På forhånd tak.
Zenzor.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 04-03-02 08:56

Du må selv fifle med at dele det op på flere filer. Hvad er der i øvrigt
galt med en fil på 160 MB?

Hilsen
Uffe

const
maxtal = 35; { prøv med 10 første gang programmet køres}
var
output: text;
tal1,tal2,tal3,tal4,tal5,tal6,tal7: integer;
begin
assign(output,'lottotal.txt');
rewrite(output);
for tal1:= 1 to maxtal-6 do
for tal2:= tal1+1 to maxtal-5 do
for tal3:= tal2+1 to maxtal-4 do
for tal4:= tal3+1 to maxtal-3 do
for tal5:= tal4+1 to maxtal-2 do
for tal6:= tal5+1 to maxtal-1 do
for tal7:= tal6+1 to maxtal do
writeln(output,tal1:2,' ',tal2:2,' ',tal3:2,' ',tal4:2,' ',tal5:2,'
',tal6:2,' ',tal7:2);
close(output);
end;

"zenzor" <zenzor.news@kandu.dk> wrote in message
news:Cyyg8.244$O3.19193@news010.worldonline.dk...
> Hej.
> Hvem kan hjælpe med en Turbo Pascal rutine (DOS) der kan udskrive alle
> 8.347.680
> mulige lotto kombinationer til X antal txt filer.
> En enkelt fil vil nok være lige rigeligt,da den vil fylde 160-170 MB.
>
> På forhånd tak.
> Zenzor.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-02 07:49

zenzor wrote:
>
> Hej.
> Hvem kan hjælpe med en Turbo Pascal rutine (DOS) der kan udskrive alle
> 8.347.680
> mulige lotto kombinationer til X antal txt filer.
> En enkelt fil vil nok være lige rigeligt,da den vil fylde 160-170 MB.

Jeg kan ikke se at det skulle fylde meget mere end ca. 55-66MB uden form
for pakning og gemt som byte-værdier. -En anden ting, hvorfor skal det
absolut være til Turbo Pascal?
--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Godkendelse af svar
Fra : zenzor

Dato : 23-03-02 04:07

Tak for svaret Uffe Kousgaard.
Bortset fra at maxtal skal være 36 så forløb alt fint.
Den resulterende fil blev på 183MB , ikke i sig selv et problem men pokkers svær at importere i et excel regneark i et
stykke.
Det lykkedes dog også at få den delt i 204 dele , en for hvert sumtal (28-231) , hvilket var det oprindelige mål.
Det har været en sjov øvelse.Det viste sig nemlig efter en prøvekørsel at det ville tage 284 timer at få skidtet skildt
ad i 204 dele (pentium III 300).De 183MB blev så delt i 7 dele og programmet kørt på en ramdisk,og hvilken forskel,
nu tog det kun 4 min. pr. del.
Endnu en gang tak for hjælpen.
MVH Zenzor