/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Netkort
Fra : cccf
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 01-12-03 13:36

netkortet jeg har til mit 56k modem
Kan jeg bruge det til min ADSL ??
Hvis jeg går i win XP står der
1394-forbindelse
aktiveret-netværkskort
Hilsen
Cccf

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-12-03 14:09

Ja, du skal ikke ud for at investere i et nyt.

mvh ellebye

Kommentar
Fra : Rikke11

Dato : 01-12-03 14:47

Det kan du sagtens bruge, undre mig blot lidt over at dem som har solgt dig din adsl, - ikke har klarlagt alt for dig,- for servicen´s skyld

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 01-12-03 15:04

??? netkort til 56k modem hænger ikke helt sammen, er det usb modem du har.

Kommentar
Fra : Rikke11

Dato : 01-12-03 15:05

Så går du blot ind og gøre det opmnærksom på det eksisterende......ved at markere dette

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-03 16:59

Jeg er også i tvivl om det er netkort du har .
Ledningen til USB modem er lidt fladt, og der hvor det tilsluttes er der to af slagsen.
Ledningen til netkort er næsten kvadratisk med en lille tap på, og der er kun en af slagsen.
Går ledningen direkte fra computer til 56k modem.
Et netkort til adsl koster ikke ret meget, men følger det ikke med.
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-12-03 17:55

>cccf

Haloo er du der?????

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 02-12-03 22:50

Er det en bærbar PC?

1394 er en firewire-port og har ikke noget med almindeligt netværk (ethernet) at gøre.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-12-03 12:46

Ja jeg er her ellebye
Jeg har kigget bag på min PC og stikket fra mit modem som er et externt går ind ved siden af mit printerkabel så jeg tror ikke jeg har et netkort.
så skulle jeg vel have et telefonstik siddende bag på eller hvad. ???
hilsen
Cccf

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-03 16:35

99% - du har ikke netkort.
Hvis det ikke følger med ADSL så koster et netkort ikke ret meget.
Emesen.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 03-12-03 17:03

externt modem er på com det er 9 polet, du skal ud at købe net kort, det koster mellem 60 - 90 kr alt efter hvor og hvilket mærke, kig evt. på edbpriser.dk under netværk.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-03 17:05

Inden du køber så se lige i pakken med ADSL.
Emesen.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-12-03 14:03

Nu ser jeg på mit bundkort er der en indgang ved siden af mine 2 USB porte
det ligner et telefonstik der står LAN på indgangen mit bundkort er K7S5A.
Kan bundkortet være født med et netkort .
Venlig hilsen
Cccf

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 50 point
Dato : 05-12-03 15:21

Det kan det godt, specielt ved nyere bundkort, så hvis du har det behøver du ikke et netværkskort.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-03 16:20

Som ellebye - ja det ser ud som om det er et indbygget netkort og det er aktiveret og klar til brug. Resten følger sandsynligvis med ADSL-modem.
Er du i tvivl når du indstallerer, så spørg.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-12-03 16:45

Tak for svaret ellebye.