/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Skype og Norton
Fra : Teil
Vist : 817 gange
500 point
Dato : 30-11-03 12:22

Min pc, XP home og Norton med firewall.
Skype installeres, alt normalt. Åbner for internetforbindelse
i Norton. Det kører normalt.
Så begynder problemet, Skype beder om adgang til nettet,
via alle porte, én efter én skal jeg afvise i Norton. Eller sige
ok. Jeg har bare ikke lyst til at kvittere for alle 65.000 porte.
Derfor er Skype slettet, har haft samme problem med et andet
program. XP firewall er ikke aktiv.
Kan nogen forklare hvad der sker.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 12:25

Kender ikke SKYPE, men kender og bruger Norton hele tiden.
Måske er skype et MEGET dårlig program ( spionprogram)???
Hvis norton gav mig alle de advarsler på et program, ville jeg hurtigst mulig slette programmet, og hvis jeg var rigtig bange, formatere disken, efter back up selvfølgelig....
MVH
JMS

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 30-11-03 14:25

hejsa du skal gå ind og åbne for port 60762 og port 80 for indkommen forbindelse...

for at skype kommer til at virke bag en firewall !!!

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 30-11-03 14:25

hejsa du skal gå ind og åbne for port 60762 og port 80 for indkommen forbindelse...

for at skype kommer til at virke bag en firewall !!!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 15:09

Aha, blev nu lidt klogere, er lidt hurtig på aftrækkeren nogle gange. Undskyld teil....Men når Norton reagerer sådan som du beskriver, rejser mine hår sig. *GG*
Her er måske et link du kan bruge...
http://www.skype.com/help_faq.html#Technical
Overvejer selv at installere det, efter at have sat min ind i lektien. Vi ringer meget til Rusland, koster en formue..
Tak for at du fik mig på sporet af SKYPE, måske ikke så dårlig...Jeg undersøger sagen (prøver lige programmet af på en bilka pc)
Laver lige et spørgsmål til dig, med tak for hjælp, med lidt point....
OK..

MVH
JMS

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-11-03 15:23

Jeg har den alm. Norton antivirus uden firewall, og den blokerer ikke, det gør min router heller ikke, selv om den har firewall indbygget.
Min skype har altid fungeret perfekt. Prøv feks. at lede efter Gitte, så kommer der ret mange profiler.
Du kunne jo lige slå firewallen fra når du går på Skype, for du bliver vel ikke angrebet øjeblikkeligt?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-03 18:01

Tak for svar.
Jeg har lidt at eksperimentere med og vender tilbage med vurdering af svar.
God ide at slå firewallen fra og prøve. Man skal åbenbart ikke stole på
Skype som skriver at en firewall ikke forhindrer noget.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 18:15

Teil
Har et lille forslag. Kender stadig ikke Skype men kender Norton fra A_Z...
Når du skal have forbindelse med Skype, behøver du ikke at deaktivere din firewall.
Gå i norton, personlig firewall, internet zonekontrol, og tilføj her skype som et betroet sted. WWW, hvad ved jeg...
Burde virke således, at norton ikke protesterer mod Skype, men kun mod andre elementer.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 30-11-03 18:23

router gør som regel det at den selv åbner for de porte der bruges af dem på indersiden af firewallen? smart ik... og ike omvendt bruger du derimod tsweb til fjern admin af andre pcèr så skal man manuelt slå dem til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-03 19:45

jms
jeg har gjort som du beskriver, så norton ikke skulle protestere.
Om det er skype der vil bruge andre porte, ved jeg ikke.
Men vil prøve 60762 og 80.
Vender tilbage.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 19:48

>>Teil
Ok venter, jeg skal lige have fat i dine erfaringer, når du har fået det til at virke...
Bare fortæl når det virker som det skal, så stiller jeg lige et officielt spørgsmål OK

JMS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-03 19:52

Ok jms
Jeg når ikke mere i dag.
Først på ugen burde der ligge et svar her.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 19:56

Ok, vi ser tiden an.
JMS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-12-03 21:35

Er ikke kommet løsningen nærmere. Skype kræver UDP porte åbnet, one by one.
Skype er slettet, kører med messenger i stedet.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 23:06

>>teil
Hjalp det ikke, at konfigurere Norton så Skype var et betroet sted?
Så er det som du skriver skype der kræver hele manegen åben. Åbenbart fordi man skal chekke alle porte.
Fan.... , det lød ellers som et godt program. Så må vi nøjes med MSN.
Eller til de modige, smide alle firewalls overbord

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 20:54

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-12-03 21:01

Problemet er ikke løst.
Ingen af svarene kunne komme løsningen nærmere.
Derfor er spørgsmålet åbent et stykke tid endnu.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 05-12-03 21:35

tjaaa kan kun sige router (fysisk) billige firewall HOLDER *GGG*

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-12-03 00:22

Du svarede aldrig på mit indlæg: "Du kunne jo lige slå firewallen fra når du går på Skype, for du bliver vel ikke angrebet øjeblikkeligt?"
Så kan man da se om det er den eller noget andet der blokerede.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-12-03 08:50

pallebhansen
firewall off hjalp heller ikke
nu lægger jeg problemet til side.
Skype kan undværes, det var bare sjovt at prøve.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 06-12-03 13:17

Hvis firewall off ikke hjælper, så viser det da at Norton ikke har en skid med det at gøre, men at du i egenskaber for netværkskort under avanceret har fluevinge i beskyt computeren og netværket ... , den skal bare fjernes.
NB som jmsgruppen skriver, skal du acceptere et af svarende, selv om problemet ikke er løst, det er normen herinde at man ikke kan lade spørgsmålene lægges til side.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-12-03 13:20

Spørgsmålet står åben så længe der ikke er et brugbart svar.

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 10-12-03 21:18

Tak for svaret pallebhansen.