/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Blege hår!
Fra : Cyraxx
Vist : 1769 gange
40 point
Dato : 29-11-03 02:04

Hejsa,

Hvis nu man gerne vil have sit hår bleget, så det bliver helt hvidt (ikke blond), hvilket hårprodukt skal man så bruge, er der nogen der ved det?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-11-03 13:51

Hvad farve hår har du, Cyraxx, og hvor gammel er du?

Kommentar
Fra : Cyraxx

Dato : 29-11-03 14:20

Min rigtige hårfarve er lysebrun, næsten mellemblond eller noget i den stil.
Jeg er 22.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-11-03 14:35

Jeg tror ikke, at du kan blive helt hvidhåret, før du bliver gammel. De fleste skrappe hårprodukter bleger ved hjælp af brintoverilte. Men det blegede hår vil nok blive ved med at have en lidt gylden farve. Jeg har selv lysebrunt hår, og som yngre blegede jeg det tit. Det kunne da blive rimeligt lyst, men ikke helt hvidt. Det usmarte er, at jo skrappere midler, man bruger, jo tyndere bliver håret. -Jeg stoppede selv, fordi håret visse steder under den sidste behandling blev nærmest elastisk ligesom tyggegummi, -og så faldt det af... (-ups)

Var det ikke en ide, at ofre en frisørbehandling, og så gå meget op i, hvad frisøren putter i håret, så du ved det til en anden gang? Så får du også svar på, hvor lyst lige netop DIT hår kan blive.

Kommentar
Fra : Cyraxx

Dato : 29-11-03 21:36

Okay måske fik jeg ikke forklaret mig ordentlig undskyld. Nu prøver jeg lige igen, det skal være mere hvidt end den farve man får når man hopper ned i Føtex og køber ultra blond eller hva' de nu kalder det.
Ligesom ham på det her billede, det er det jeg kalder hvis håret. :)
http://www.nosee.dk/Stuff/grot13_jpg.jpg

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 40 point
Dato : 30-11-03 13:09

Der er jo ikke noget, der forhindrer dig i, at bruge den ultrablonde fra Føtex flere gange, med måske ugers mellemrum. Håret begynder jo alligevel ret hurtigt at vokse ud, så du får en lidt mørkere skilning. Så anbefales det i pakningen, at man kun kommer cremen i skilningen fra starten af, og kun giver resten af håret de sidste 5 minutter. Så kan du jo bare lade cremen sidde i hele håret i 10 minutter, anden gang, du bleger det. -og 3. gang...

-For hver gang, du lysner håret, så vil det jo komme nærmere den farve, du ønsker. Og efterhånden vil det jo også udtørre hårstråene, så det kommer til at virke endnu lysere. -men du kan risikere, at hårene på et tidspunkt begynder at knække og falde af...

-Du ødelægger godtnok dit hår, men når du en gang er blevet træt af det lyse, udtørrede hår, så kan du bare lade din egen hårfarve vokse ud. Og det hår, der vokser ud, er lige så sundt og godt som før, du begyndte på blegningen.

-Min egen hårfarve nåede da at blive mindst lige så lys som fyren på billedet. Og mit hår er nærmest leverpostejsfarvet, lige når det vokser ud.
Dengang bestod blonderingen fra Føtex af en lille flaske med en brintoverilte-opløsning, og en tube med shampo. Når jeg skulle lysne håret (når der var kommet en mørk skilning), så tog jeg en trediedel af opløsningen og blandede med en trediedel af shampoen i et lille engangsplasticbæger. Rørte rundt med en lille pind og smurte det først i skilningen, og senere i resten af håret. Når det så skulle sidde i håret i en vis tid, så tog jeg en almindelig plastic-skraldepose (hvid) og trak over håret, så cremen ikke tørrede ind. Til sidst, -måske efter ½ time- kom jeg vand i håret og fik det til at skumme. Og så skyllede jeg det grundigt. -Der fulgte nogle gange en rigtig god balsam med også.
-Så havde jeg 3 behandlinger til én behandlings pris.

Kommentar
Fra : Cyraxx

Dato : 30-11-03 14:29

Super duper, tak for rådet

Godkendelse af svar
Fra : Cyraxx

Dato : 30-11-03 14:29

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-11-03 14:39

Held og lykke med det, og tak for accepten af mit svar.