/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Computer og Plastik Søges
Fra : gr8
Vist : 496 gange
10 point
Dato : 28-11-03 19:39

Hej
Jeg vil gerne høre om der er folk her der ved hvor man kan få fat på gamle computere skærme samt cpu'er, som alligevel skal distrueres? Det må gerne være æld gamle modeller, det er under ordnet, Bare de fungere nogenlunde.
Yder mere er jeg interesseret i plastik, det kan være alle former for plastik, f.eks. Kabler, dunke, folie u name it, alt mulig plastik.

Da det af hensyn til miljøet skal distrueres på en bestemt måde, kan jeg sørge for at det bliver gjort ordentligt samt at det ikke kommer til at koste firmaet alt for meget at distruere.

Hvis der skulle være folk her der har et firma eller arbejder for et firma der beskæftiger sig indenfor faget, vil jeg meget gerne høre fra dem.

M.v.h Gr8

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-03 19:45

Det er gratis at køre det på en genbrugsstation. Det har de fleste kommuner og de sørger for destrutionen.
ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 19:52

Det du omtaler, er primært farlig affald.
Dette skal afleveres på offentlig godkendt genbrugsstation.
Uautoriseret indsamling af farlig affald, er ikke lovlig, men skal destrueres efter gældende regler.
Kender ikke din ide med dette, men et godt råd, pas på.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-03 19:52

Der findes en del opkøbere af brugt udstyr, de sælger videre til bl.a. østeuropa.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-03 20:10

gr8

Hvorfor skal gamle computere fungere nogenlunde, hvis de alligevel skal smides ud??????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-03 20:12

mange virksomheder skifter fungerende computere ud,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-03 20:19

> Teil
Det er jeg godt klar over. Spørgsmålet var til gr8.

Hvorfor betale gr8 for at hente det? Den eller de personer behøver vel ikke at betale for at få det hentet, når det kan afleveres gratis i bopælskommunen.
Desuden skriver gr8 at han/hun vil sørge for destruering, det er da ok, men hvorfor skal computerne så være fungerende. Er klar over at der sikkert er tale om salg til østlandene.

gr8 sæt en annonce i dba

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 20:25

>>teil
>>ans
Har import / eksport Rusland. De ønsker ikke, at købe gamle computere. Har jeg undersøgt. De køber MEGET billige nye i Kina / formosa / korea, hvad ved jeg.
Derfor forstår jeg heller ikke spørgsmålet...Slet ikke med plastik?? Vil han brænde det i et fyr, for at få varme??? Det er FAN... ulovligt...
MVH
JMS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-03 20:32

>jmsgruppen
Jeg forstår heller ikke spørgsmålet. Derfor også oplysningen og genbrugsstationerne.
ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 20:40

>>gr8
Jeg har 40 tons plastik, og 210 gamle computerer stående på mit lager.
Hvad vil du betale for sådan en lækkerbisken???

JMS

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 28-11-03 21:24

Grunden til computere skal virke nogen lunde er at de skal evt. bruges og man kan da ikke rende rundt med en smadret skærm eller cpu ;) DERFOR!!!.

Plastik skal også genbruges, jeg skal selvfølgelig ikke bruge det i pejsen.

Begge dele vil der blive taget hånd om efter gældende regler og bestemmelser.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 10 point
Dato : 29-11-03 00:00

En ting du kunne gøre er at sætte dig i forbindelse med nogle eller flere kommuner.

Mange, og især den jeg bor i, har udliciteret afhentningen af affald. Nogen hentet papir, andre henter glas, andre henter jernaffald, det eneste min hjemkommune selv henter er almindeligt storskrald. Det betyder samtidig at omkostningerne for borgerne holdes nede, samt at alt der kan genbruges bliver det.

Herudover findes der også steder hvor man holder auktion over brugt materiel, også indenfor de kategorier du nævner.

Personligt går jeg ind for genbrug, og måske især med hensyn til lidt ældre computere. Selv om en pc måtte være 3-4 år gammel, kan da der stadig være flere år tilbage i den.

Mit råd er samtidig at du lægger spørgsmålet ud på hele nettet, da du derved vil få et betydelig større potientale af personer.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 00:23

>>GR8
Grunden til jeg har brugt et par jokes her er, at du skal have en speciel autorisation for at behandle farlig affald. Hvis du er i besiddelse af en sådan, tror jeg ikke du vil anvende dette forum.
Dette var alt. Jeg vil ikke kommentere denne sag yderligere.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 29-11-03 12:50

jmsgruppen, jeg har da også forstået dine jokes men jeg skal jo starte et sted. Jeg er næsten sikker på at jeg kan fremskaffe en tilladelse indenfor rimelig tid, men der skal ligesom være varer tilstrøm før jeg gider at søge om det.

Kommentar
Fra : qpool

Dato : 10-01-04 20:44

Vil du evt. betale for plast ?. Pom-PP-PE.

Kommentar
Fra : jarlx

Dato : 28-02-04 22:35

Du kan købe brugt plast af os for 50 øre kiloet, vi er en lille by, så det giver jo lidt.
kontakt: plastik@rawfox.org

Hey!

Godkendelse af svar
Fra : gr8

Dato : 10-03-06 16:41

Tak for svaret ellebye.