/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan ændrer jeg filtype?
Fra : splitten
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 27-11-03 14:43

Jeg vil have en fil der hedder film.dtd

Jeg laver den i notepad, og vælger gem som. vælger alle filer(*.*). navngiver den film.dtd

Men alligevel kommer den til at hedde film.dtd.txt.

Hvad kan jeg gøre for at komme uden om dette problem? Jeg mener jeg har gjort det engang men kan desværre ikke huske hvordan.

Med venlig hilsen
Lene Nielsen

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-11-03 14:51

Gem den i c:\
Start - Kør - cmd (eller command hvis W98)

I command skærmen tast:

cd c:\

ren film*.txt film.dtd

exit

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 14:56

omdøb den i den mappe du gemmer den i fjern .txt. højre klik>omdøb

Kommentar
Fra : moest

Dato : 27-11-03 14:57

det kan løses meget simpelt
når du gemmer fra notepad skal du vælge "alle filer" istedet for tekstdokumenter nede i filtyper

det var det hele

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 27-11-03 14:59

Hvis du har flere, kan du hente noget der håndtere den slags filer: http://www.apache.org/~andyc/neko/doc/index.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 15:05

det lyder som om den bliver gemt i Dos Anscii

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 15:28

Lille tip uden for nummer til JensT : Skriv blot cd\ for at komme til rodkataloget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rene_Lund

Dato : 29-11-03 12:00

gem den som .txt og gå til mappen hvor du har lagt den og tryk på funktioner og vælg mappeindstillinger. fjern fluebenet fra "skjul filnavne for kendte filtyper". omdøb dukumentet og fjern .txt.

Kommentar
Fra : sort1963

Dato : 30-11-03 22:41

i dialogboksen gem som sætter du bare gåseøjne omkring hel filnavnet i feltet filnavn

"film.dtd"

og taster gem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 11:46

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>