/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
film på tv
Fra : kapper2003
Vist : 242 gange
40 point
Dato : 26-11-03 14:18

Hej kandu?dk,

Har lige et spørgsmål. har lige erhvervet mig en ny computer med ATI Radeon 9800 og ville gerne se en film fra min pc på mit tv. Har købt s-video stik og et stik til lyden som er ført over i et scart-kabel som sidder i mit fjernsyn. Kan godt få billedet fra min comp frem på tv'et. men så snart jeg spiller min film kan jeg se billedet inkl. film på pc'en men ikke på tv'et. billedet fra skrivebordet mm. er der stadig men billedet fra filmen er sort/lilla og uden lyd. Har så prøvet tvtool men det understøtter ikke Radeon...hvad skal jeg stille op? Er der evt andre programmer som tvtool som kan hjælpe? Håber I kan hjælpe! Er ikke den helt store comp nørd så vær venlig at skrive det så jeg med sikkerhed er med på hvad I mener : ) på forhånd tak!

mvh Kapper2003

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 26-11-03 16:23

Nu har jeg ikke selv et Radeon kort, men samme problem opstår med geforce. Der hvor du vælger output altså til hvilke enheder billedet skal vises. Der skal du være sikker på at du har valgt skærmen som Standard enhed. Hvis du gør dette kan du se film på dit tv, men dog ikke på din computer skærm.

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-11-03 17:17

Du skal højreklikke på dit skrivebord, vælge egenskaber, indstillinger, avanceret, og så må du selv gå videre for at indstille så skærmkortet sender til TV.
Palle Hansen

Kommentar
Fra : kapper2003

Dato : 26-11-03 18:50

Hej igen! det prøver jeg! og mange tak for de hurtige svar!

mvh Kapper2003

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 09:29

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:48

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-04 07:19

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:49

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-08-04 07:59

Du er nu udelukket
VH Palle Hansen