/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Regnvand/flour
Fra : Bragesvej
Vist : 373 gange
10 point
Dato : 26-11-03 10:42

I regnvand er der jo som bekendt ikke flour i, sådan noget har jeg opsamlet, jeg skal bruge det til en plante der ikke tåler flour i vandet, men nu er spørglsmålet hvor lang tid kan vandet holde sig inden det bliver dårligt?

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 20 point
Dato : 26-11-03 11:21

I Princippet uendeligt, da det jo er rent vand. Det der kan volde problemer,er hvis det du opsamler vandet i ikke er rent. Ingen bakterier, gær, sporer eller næringsstoffer til disse. Mangler næringsstofferne, eller er organismerne døde, feks p.g.a. varmebehandling, kan det holde uendeligt. Selv om alle tingene er til stede, vil det kunne holde mrget længe på køl, ogb igen, uendeligt hvi du fryser det.

Iøvrigt er rådent vand, i form af vand der har ligget brændenæller i en særdeles god gødning. Fortynd 1:10, hvis du kun vander jorden, 1:20, hvis du kommer det på bladene.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-11-03 11:37

Tak for svaret A.C.Rosmon.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 26-11-03 12:15

Vand kan holde sig i måneder og årevis, hvis det ikke udsættes for direkte sollys. Vi har vand fra maj 1996 stående i 2 glasflasker, det er stadig ok. Det er mig, der kører den afdeling (alternativ forskning), og dfet er mig, der hver maj skal tage en slurk fra en af flaskerne (som nu altså har stået i 7 år)

Mvh - SEMMER