/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
lakerede trægulve
Fra : ingergrejs
Vist : 678 gange
20 point
Dato : 24-11-03 14:44

Kan man "vaske" det gamle lak af sine trægulve, hvis det er meget slidt mange steder?

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 30 point
Dato : 24-11-03 15:04

nej, ikke så jeg tror det dur. Produktet man skal anvende, skal være så stærk, at det ikke ville være rart at være i nærheden. Kautisk soda, kan fjerne lak, men jeg ville gøre noget andet.
Jeg ville leje gulvslibningsudstyr (eller få en gulvsliber til) at slibe gulvene. Efter slibning kan man evt. lude disse, og derefter oliebehandle eller sæbebehandle disse.
Ønsker du en løsning som jeg har beskrevet, må du gerne spørge om olie / sæbe behandling.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-03 20:15

Hvis du nu kunne "vaske" det gamle lak af så skulle du alligevel behandle hele gulvet bagefter så det blev ensartet. Et trægulv skal jo have en overfladebehandling.På denne side, som godt nok er fra Trip Trap er der måske nogle muligheder, som du kunne bruge.
http://www.triptrap.dk/dk/floorings/tech_info/pdf/499.PDF
Det er ikke altid nødvendigt at købe det dyre materiale fra Trip Trap. Lignende materiale kan købes i et byggemarked.
Jeg ville slibe gulvet ned for derefter at behandle det på en måde som "jeg" synes om.

mvh ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 05:30

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Med venlig hilsen
JMS

Godkendelse af svar
Fra : ingergrejs

Dato : 29-11-03 09:06

Tak for svaret jmsgruppen. Jeg har endnu ikke besluttet mig for hvad jeg gør. Men det letteste og "sundeste" er nok at få dem afhøvlet. Beklager det sene svar