/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Vægtkonsulenterne
Fra : 120602
Vist : 829 gange
75 point
Dato : 22-11-03 17:33

Hej
Jeg har overvejet at melde mig ind i vægtkonsulenterne, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide om der måske var nogen der havde nogen erfaring med dem, gode eller dårlige. Jeg har været inde på deres hjemmeside, men der står jo selvfølgelig kun gode ting.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-03 17:42

Du kan prøve at se på dette spørgsmål. http://www.kandu.dk/dk/spg/26318

Hvis du ikke finder svar der så søg i kategorien "slankekure"
mvh ans

Kommentar
Fra : 25

Dato : 22-11-03 17:47

Ja. eller brug en diætist, det er der en af mine kollegaer der har gjort, og med et godt resultat.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 22-11-03 17:50

NB: Jeg er selv gået igang med Anne Larsens bog Fedtfattig mad, og så bruger jeg Brugsens Slankebog, jeg syntes de er gode. så slipper jeg for at være afhængig af nogen.

Kommentar
Fra : 120602

Dato : 22-11-03 18:54

Jeg tror på at for at man skal kunne tabe sig og forblive slank, så skal der en kostomlægning til og noget der kan motivere en. Jeg har selv købt Anne Larsens bog, men det er jo lige det der med at få taget sig sammen til at få brugt den. Jeg håber på at det at man skal afsted hver uge for at blive vejet og rådgivet ville være den motivation der skulle til. Jeg ved i hvert fald at jeg ikke er viljestærk nok til at gøre det på egen hånd. Mht til afhængighed, så er man vel ikke afhængig af noget fordi man melder sig ind. Man kan vel altid melde sig ud igen.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 75 point
Dato : 22-11-03 19:08

Afhængigheden af Vægtkonsulenterne er kun som du selv ønsker det. Du kan til hver en tid melde dig ud. I det øjeblik, som du melder dig ind har du mulighed for at blive vejet under kontrol 1 gang om ugen. Du kan købe deres bøger. Kender et par, som er på den kur. De er meget tilfredse.
Du skriver at du ikke er viljestærk til at klare det selv. Er du viljestærk nok til at møde til kontrolvejning? Det er jo frivilligt. En god ide ville være at I var to, der startede på samme tid. Ingen undskyldning for ikke at tage med den anden til kontrolvejning. Hos vægtkonsulenterne får du også gode råd og en snak om det, der skal til for netop du taber dig. Prøv det.

Held og lykke

mvh ans

Kommentar
Fra : 120602

Dato : 22-11-03 19:14

Hej ans
Det har du fuldstændig ret i, Men vi er faktisk to der skal afsted sammen, netop af samme grund. Og jeg tror da at jeg er viljestærk nok til at møde op hver gang. Man vil jo ikke tabe ansigt, Vel?

Kommentar
Fra : 120602

Dato : 22-11-03 19:18

Iøvrigt så har jeg været inde på http//www.kandu.dk/dk/spq/26318 og der var nogle rigtig gode besvarelser der. Tak for tippet. Du læner dig kraftigt op ad at få mine point bare for det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-03 19:32

Husk nu ikke noget med at sidde og "trøstespise" fordi i ikke kom til kontrolvejning.
Jeg har ikke selv problemet med overvægt, men kender nogle, der har det. I perioder er det svært for dem, men så tager de sig sammen. Og de har tabt sig. I perioder stod vægten "stille", men så faldt den igen. De bliver mætte hver dag. Det er faktisk meget de skal spise, men sammensat på den rigtige måde, ja så taber de sig. Det kan for nogle være hårdt, men når der bare er et lille resultat i den rigtige retning, så bliver du glad. Husk nu på at Rom blev ikke bygget på 1 dag.

mvh ans

Kommentar
Fra : 25

Dato : 22-11-03 19:36

Jeg går også i motionscenter, og der kan jeg også, hvis jeg har lyst komme på et slankehold. Det er ikke altid nok med kostomlægning, der skal også motion til, så ændrer du også din forbrænding.

I starten taber man sig en del, men giv ikke op!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-03 19:53

Det er gratis at gå en tur hver dag. Det giver også en fedtforbrænding.

mvh ans

Kommentar
Fra : 120602

Dato : 22-11-03 20:18

Ja motion skal der til, det er jeg klar over, men at gå i motionscenter koster jo også penge, så jeg er begyndt at gå nogle lange ture med min hund for også at få noget motion. Og som du så rigtigt siger, Ans, så er det jo gratis. Det lyder foreløbigt til at der ikke er ret meget negativt at sige om vægtkonsulenterne, bortset fra at det er et hårdt program, men man kan vel ikke forvente at det skulle være let at tabe sig, for så fandtes der vel heller ikke ret mange tykke mennesker.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-03 20:52

Det er en god ide at du går med din hund. Den bedste fedtforbrænding får man ved at gå. Hvis du føler at du er blevet forpustet så er det et godt tegn. Hvis du en gang i mellem gik en tur alene i et tempo, som villle være lidt hurtigere end normalt, så ville det være godt for dig. Hvis du ønsker at gå hos Vægtkonsulenterne kan du jo aftale med dem, hvordan det vil være bedst for dig. Aftale en madplan samt motion. Du behøver ikke at melde dig til et motionscenter. Motionen kan du sagtens dyrke gratis.

mvh ans

Kommentar
Fra : 120602

Dato : 22-11-03 21:06

Okay det har jeg slet ikke tænkt på. Vi overvejer også at købe en motionscykel og jeg har en stepper, ville det ikke være lige så godt, rent forbrændingsmæssigt, at tage en tur på en af de dele, som at gå en tur alene. Jeg synes jo at jeg slår to fluer med en smæk når jeg går med hunden. 1. jeg får motion 2. min hund eeelsker at gå en lang tur

Kommentar
Fra : 25

Dato : 22-11-03 21:09

Ja, bare en halv time motion om dagen hjælper, cykling giver også noget.

Jeg cyklede til arbejdet haver dag, den dag jeg holdt op tog det 2 uger at tage 3 kg på, derfor uanset, hvor man dyrker motion er det godt. Vi er fem der motionerer i centeret p..g.a. familierabat.
det er også nemmere at gå en tur, når man har hund, så skal man nemlig ud med den, 3 gode ture om dagen, og de korte, alt hjælper!

Godkendelse af svar
Fra : 120602

Dato : 22-11-03 21:20

Tak for svaret ans. Jeg tildeler hermed mine points til dig. Og tak for alle de gode råd og kommentarer jeg har fået her. Jeg føler at jeg allerede er godt rustet til at komme igang med at tabe mig gennem DDV.
Venlig hilsen 120602