/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvornår skal et KN filter renses ??
Fra : HL
Vist : 764 gange
100 point
Dato : 28-02-02 07:13

Jeg har kørt 62.000 med et KN filter... Hvornår skal man rense det ?????

Hilsen

Henrik
( Passat 1,8 T )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 07:18

"HL" <HL.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:zJjf8.12774$PE.871652@news000.worldonline.dk...
> Jeg har kørt 62.000 med et KN filter... Hvornår skal man rense det ?????
>
Det kommer an på hvor længe du vil beholde din turbo :))))

Spøg til side - jeg rensede mit og sprøjtede det med olie for hver 20-25k
km.
Det er vigtigt at oliebehandle det, da det er olien der binder
støvpartiklerne i filtret - når olien er væk kommer skidtet ind i motoren !
--
Brian Sørup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 08:26

HL wrote:
>
> Jeg har kørt 62.000 med et KN filter... Hvornår skal man rense det ?????

Naar der er 2-3mm skidt paa iflg producenten.
Men saa skal de heller ikke bilde mig ind at det er 40% mere permeabelt
end et rent papirfilter :)

Mvh
Roberto

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 08:41

jeg tror jeg vil rense mit efter hver 15000km

Mvh
Morten

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-02 11:15

"HL" <HL.news@kandu.dk> wrote in message
news:zJjf8.12774$PE.871652@news000.worldonline.dk...
> Jeg har kørt 62.000 med et KN filter... Hvornår skal man rense det ?????

taget for http://www.knfilter.dk/kn_faq.htm

SP: Hvor længe kan jeg køre med mit filter før det skal renses ?
Under normale danske forhold kan du køre mellem 3 og 5 gange så lang tid med
dit K&N Filter i forhold til det normale papirfilter.
For de fleste vil det sige, at filteret skal renses for hver 80 - 100.000
km.
Filteret skal renses når det er dækket af 3 - 5 mm snavs over det hele.

-------

/Bo
--
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>
Ræsende rundt på KTM 2bener der går 22km/l

Godkendelse af svar
Fra : HL

Dato : 28-02-02 12:24

Tak for svaret Bo Lynnerup.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 16:57

Jeg tror nok jeg ville holde mig til svaret fra "Brian Sørup", specielt når
der snakkes Turbo motor!

--
Jensen i Holland
Lancia Delta HF (Nuovo) 16v
----------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
Savner leverpostej,flødeboller,remoulade,en ristet hotdog med hele svineriet
og lakridser! doneringer modtakes med kyshånd
----------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------

"HL" <HL.news@kandu.dk> wrote in message
news:Fhof8.13113$PE.924929@news000.worldonline.dk...
> Tak for svaret Bo Lynnerup.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 16:57

> Jeg har kørt 62.000 med et KN filter... Hvornår skal man rense det ?????

På mit K&N filter stod der på en mærkat 100.000 Miles.
Men det kommer så sandelig da an på hvor man kører henne. Da jeg kørte
motorcross (samme type filter) blev det vasket HVER gang jeg havde kørt 20
min. Så hvis du kører meget på støvede veje så skal man vaske filter
VÆSENTLIG oftere.
Jeg ville gøre det når man tager en hånd hen over filtret og man kan mærke
små sandkorn i håndfladen bagefter.
Minimum vil jeg sige 1 gang hvert år.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 17:09

"Tom" <tkc_dk@iname.com> skrev i en meddelelse
news:3c7e535a$0$10861$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> På mit K&N filter stod der på en mærkat 100.000 Miles.

Nej Tom, der står 1.000.000 miles - det totale forventede levetid på
filteret...

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 17:39

On Thu, 28 Feb 2002 11:24:14 GMT, "HL" <HL.news@kandu.dk> wrote:

>Tak for svaret Bo Lynnerup.

Til oplysning står der:

SP: Hvor længe kan jeg køre med mit filter før det skal renses ?

Under normale danske forhold kan du køre mellem 3 og 5 gange så lang
tid med dit K&N Filter i forhold til det normale papirfilter. For de
fleste vil det sige, at filteret skal renses for hver 80 - 100.000 km.
Filteret skal renses, når det er dækket af 3 - 5 mm snavs over det
hele.

Mvh Mogens