/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Får man afgifter på brugte vare købt i U~
Fra : Knas99
Vist : 404 gange
20 point
Dato : 21-11-03 21:15

Hvis jeg køber en brugt vare i USA, vil varen så blive pålagt afgifter i form af moms og told osv. fra dansk side??

Jeg tænker på at købe en brugt lommeregner til en pris på 170$ uden forsendelse

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-11-03 21:17

Jep.
Du kan se toldsatser på:
http://www.toldskat.dk/basic.php?source=/html/evitatarifering.cnt

(nb. du skal indtaste (kopiere) hele linien)

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-11-03 21:18

Aha,, der var jeg lidt hurtig,

Tror ikke det overstiger mindstebeløb, men check for en sikkerhedsskyld...

Kommentar
Fra : Knas99

Dato : 21-11-03 22:00

synes ik jeg kan finde noget der relatere til brugte elektriske "dimser"/lommeregner

heller ik noget om mindste beløb, men 170$ svare til ca 1000kr og lægges det sammen med en fragt på omkring 30$ er jeg oppe på 1200kr
overstiger det ikke alle mindste beløb... eller gælder der noget bestemt for brugte ting?? (som jeg IKKE kan finde ud fra ovenstående link)

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 20 point
Dato : 21-11-03 23:13

Der vil blive pålagt told og skat. Du må tænke på, at varer der går til eksport, i dit tilfælde en brugt lommeregner IKKE fra USA side er belagt med afgifter, disse skal du så betale ved importen. Toldafgiften afhænger af varens vurderede pris, herunder taget i betragtning af det er en brugt vare, men de fulde 25% moms slipper du ikke for.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 05:07

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på ”accepter svar” i højre side.
Med venlig hilsen
JMS

Godkendelse af svar
Fra : Knas99

Dato : 29-11-03 11:59

Tak for svaret ellebye.