/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Dværghamstre med morder gemt i maven.
Fra : dittekvist
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 21-11-03 18:43

Hej
Jeg har to sibiriske dværghamstre begge hunner, den ene er en opal og den anden er en safir.
De kan ikke enes og den ældste prøver at slå den yngste ihjel. Har prøvet alt men kan ikke få dem til at kunne lide hinanden. Har prøvet med et spray parfume i røven så de lugter ens.. Men det virker ikke, har også prøvet med et neutralt område, men det virker heller ikke. Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 21-11-03 18:50

haha! et spray parfume i røven...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-11-03 21:26

forsigtig svar...

Kan man give dem en eller anden form for mundkurv på, indtil de bliver gode venner???

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-11-03 21:47

parfume i røven...griner!!
jeg kommer i tanke om det der man smører på neglene for ikke at bide i dem..
hvad med at smøre dem ind i det,så det smager rigtig fælt når de bider i hinanden.
kan lige se det for mig,hvordan de står og spytter..og kigger undrene...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-11-03 22:20

Der er ikke andet at gøre end at holde dem adskilt
- på en sådan måde, at de kan se og lugte hinanden,
men ikke røre hinanden.

Efter et stykke tid - når de ikke længere bliver
aggressive af synet og lugten - kan du så prøve
at bringe dem sammen igen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-11-03 22:22

PS! Du skal ikke smøre dem ind i alle mulige lugtmidler, som de ikke kan lide.
Det bliver de bare endnu mere aggressive af.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 00:11

To hunner i samme bur, er en for meget. Noget andet var hvis det var en af hver køn. De slås om det samme teritorium og har begge afmærket dette.
Der er kun een ting at gøre, hver skal have sit eget bur.
At smøre dem ind med samme lugt, må opfattes som en joke, selv i den verden kender de forskel på han og hun.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-11-03 00:28

Hvis hunnerne kommer fra samme kuld, er der sjældent problemer. Men det kan forekomme.
Er hunnerne fra hver sit kuld, volder det tit problemer at have dem sammen.
Efter en vis tilvænningsperiode vil det dog ofte lykkes - men langtfra altid.

Bortset fra det så opfordrer Lars her http://www.mandala.dk/gaia/hamster.shtml
til at man mailer til ham, hvis man ønsker gode råd om dværghamstre.
Mail-linket findes nederst på siden.

Kommentar
Fra : 120602

Dato : 22-11-03 11:19

Hej
Jeg har selv haft 2 dværghamstre engang og det var ilgesådan med dem. Der er ikke andet at gøre end at skille dem ad, 2 hunner kan IKKE være sammen i et bur. Jeg skilte dem ad med et gitter imellem dem og det gik godt bagefter

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-03 11:52

Efter en vis tilvænningsperiode kan man nu godt have succes med at fjerne
gitteret, fordi hunnerne så har vænnet sig til synet og lugten af hinanden.
Men som sagt: Ikke altid!
En af mine bekendte har to dværghamsterhunner sammen, så jeg ved, at
det KAN lade sig gøre.
Og hermed slut fra mig.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 13:10

>Rellom

Som mennesker så dyr, der findes også mange mennesker (måske nogle politikkere), der burde være indespærret i deres eget bur.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 05:08

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på ”accepter svar” i højre side.
Med venlig hilsen
JMS

Godkendelse af svar
Fra : dittekvist

Dato : 03-12-03 18:22

Synes de fleste svar var gode.. Dog ikke nogle svar der var helt gode.. Men fik lidt håb.