/ Forside/ Karriere / Udlandet / Østlande / Spørgsmål
10  granner01 100
WORM: LOVGATE
Fra : secret
Vist : 953 gange
200 point
Dato : 19-11-03 21:08

Siden i går har jeg haft det svært med at lukke Outlook. Jeg har scannet min PC med en online scan, har fået konstateret 2 slags vira, "cleaned" systemmet fra en af dem, men kunne ikke komme af med LOVGATE, og vil undgå at geninstallere Windows. Jeg har lagt mærke til at der kom nogle filer i WINDOWS "system 32" med oprettelse i går (d.v.s lige efter jeg har fået en inficeret e-mail). Hvad sker der hvis jeg fjerne alle disse filer ? Der er ca. 15 stk af dem, der ligger under Win "system 32".

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-11-03 21:18

Prøv i første omgang at løse problemet ved hjælp af F-Prot,
som du kan hente her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#Virusscannere

Derudover er det en god idé at installere en fast virusscanner, for en
online-scanning virker jo ikke FOREBYGGENDE.

På ovennævnte link er der flere gratis virusscannere at vælge imellem.
Avast er efter sigende det bedste af disse.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-11-03 21:35
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-11-03 22:31

Tit er det sådan at man ikke kan rense en virus, hvis den er recident i hukommelsen (altså er indlæst i rammen), så tillader windows ikke at filerne fjernes.
Du skal i joblistens processer lukke det program du tror det er, og så fjerne med et antivirusprog. For hvis du bare genstarter er den der igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : secret

Dato : 19-11-03 23:19

Jeg har lige kørt en Avast Cleaner (efter Rellom's anbefaling), som har vist mig at hukommelsen var uden virus, og "0" virus fundet i alle 3 driv. Spørgsmålet er om Avast Cleaner er i stand til at finde netop LOVGATE som ikke var på deres virusliste.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-11-03 23:56

Jeg kan nu ikke forstå at der ikke kører en proces der hedder LSASS.EXE som er det navn lovgate omdøbes til.
Men hvis du vil være helt sikker på du ikke har den, så hent programmet:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.lovgate.removal.tool.html
Den leder efter alle lovgate, og fjerner dem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : secret

Dato : 20-11-03 17:20

Tak til Palle B. Hansen. Den downloaded "cleanup" fra Symantec.com har fundet 11 inficerede LOVGATE filer i Windows-mappen og har fjernet 10 af dem. Nu må vi se, om det vil gøre inflydelse på systemmet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-03 17:39

Kan du så ikke manuelt fjerne den sidste?
Det viser hvor vigtigt det er at altid have et antivirusprogram kørende, er du helt sikker på din AVG er opdateret?
Ja så rens op i Internet Explorer: funktioner /internetindstillinger: slet cookies: slet filer
Kør en defragmentering, så skulle den blive hurtigere.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 04-02-04 09:19

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-04 17:35

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest, du har jo allerede mistet dine point.
Der er mange der har dit spørgsmål stående, som ikke kan forstå du ikke lukker det.
Jeg siger ikke at jeg skal have point, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:43

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : secret

Dato : 09-05-04 14:15

Undskyld forsinkelse, jeg har ikke været i Danmark. Her er 200 point til Palle B. Hansen. Spørgsmålet er nu lukket.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-05-04 18:09

secret, det er meget fint at du vil give mig point, men du skal så lukke spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes er bedst, før bliver spørgsmålet ikke lukket. Det er ikke nok kun at skrive:Spørgsmålet er nu lukket.
Og hvis du vil give 200 point, skal du først forhøje spørgsmålet med 150 point (Da du allerede har afleveret 50)
Når du har forhøjet med de 150, så først lukker du ved at klikke accepter.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : secret

Dato : 09-05-04 18:50

Tak for svaret pallebhansen.