/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Afgangsprojekter med emnet børn og samvæ~
Fra : cad_service_aalborg
Vist : 339 gange
120 point
Dato : 19-11-03 13:29

Der er brug for mere viden på området børn og den påvirkning der er fra samvær.
Der skal undersøges hvordan børnenes trivsel påvirkes af lovgivningen på familieområdet.
Er der nogen der er interesseret i at skrive afgangsprojekt indenfor dette emne er jeg interesseret i at hjælpe.
Hvordan får jeg fat i den slags studerende?

Kommentar
Fra : DrDahl

Dato : 19-11-03 13:35

Starter din egen hjemmeside? - hvorfor vil du havde fat i sådanne nogle?
btw. jeg kan lave en hjemmeside til dig ;)

Kommentar
Fra : cad_service_aalborg

Dato : 20-11-03 15:24

DrDahl:
Ja du har fat i noget. God idé. Jeg har ikke nogle funds. Hvad mener du med btw?

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 29-11-03 20:04

BTW = By the Way = forresten

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : cad_service_aalborg

Dato : 02-12-03 20:34

Jeg har opdaget at den danske familielovgivning m.h.t. børn der har samvær med (for det meste) deres far ikke er baseret på videnskabeligt grundlag men rettere på ideologien om hvad der burde være det rigtige. Man ved ikke hvordan et barn hæmmes/fremmes bedst i deres udvikling når mor og far ikke kan sammen mere. Der er masser af holdninger men egentligt statistiske resultater er der ikke forsket i. Før den nyere lov var der den "gammeldags" lov som beskyttede mor og barn ved at give moren magten over situationen. Idag flyder tingene meget og man er henvist til at benytte statsamternes praksis eller selv finde på noget der er praktisk lad-sig-gørligt. Jeg kender til en pige der fra 2 år har været en uge hos far og derefter en uge hos far. Denne pige er tydeligt forstyrret og er lidt bagefter med sit sprog. Hendes ældre søskende bærer ingen mén, måske fordi forstyrrelsen kom meget senere for dem?
Der er brug for langt større materiale for at kunne bestemme den virkelige sammenhæng.