/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
BESKATTENING AF LEJE
Fra : dkdk
Vist : 567 gange
10 point
Dato : 18-11-03 21:27

Jeg har en ejerlejlighed til leje , lejeren betaler husleje og fælledsudgifter.

Er det kun den årlige leje der bliver beskattet eller er det lejen plus fælledsudgifter??

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 18-11-03 21:41

Den korte version er:
Dine indtægter - dine nødvendige udgifter. Så hvis du tjener på fællesudgifterne skal du som udgangspunkt også beskattes. Et lidt vagt svar, men svaret afhænger af, nøjagtigt hvilke udgifter der er og størrelsen på dem.

Kommentar
Fra : dkdk

Dato : 18-11-03 22:03

Lade os sige at huslejen er 25800 , fælledsudgifter er 15600 , el 45000 , vand/varme 1000 og ejensdomsskatten er 5200 kr hvordan vil regnskabet så være?

Accepteret svar
Fra : RasesII

Modtaget 20 point
Dato : 18-11-03 22:06

ejendomsskatten skal du betale.

fællesudgifter kan du trække fra i din lejeindtægt (er vel lagt oven i lejen) ligesom dine udgifter til boligen kan trækkes fra.

El og varme sakl du kun beskattes af, hvis du har fået mere fra lejer end du har betalt.

Hvis jeg skal lave det egentlige regnestykke, mangler der fortsat oplysninger, men sig til, hvis du vil kontaktes af mig. Jeg oplyser ikke selv min mailadresse herpå.

Kommentar
Fra : dkdk

Dato : 18-11-03 22:11

info@kae.dk
er mit mail , hvad mangler du af oplysninger?

Godkendelse af svar
Fra : dkdk

Dato : 22-11-03 00:19

Tak for svaret RasesII.