/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
6volt på Suzuki Samurai
Fra : Jonn87
Vist : 410 gange
40 point
Dato : 18-11-03 10:43

Jeg har en Suzuki Samurai, som køre med 6volts batteri pænt neder!
For som i nok alle ved køre alle dioder, radioer, cdafspiller osv. til en knallert på 12volt og 24volt!
Er der noget jeg kan gøre ved? kan jeg sætte en eller anden omformer på? eller hvad kan jeg gøre?

Håber på et godt svar

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 40 point
Dato : 18-11-03 15:40

Du kan godt lave en omformer, men det vil komme til at sluge en del strøm! Da jeg ikke tror at du vil have radio/cd på knallerten, men derimod kun dioder, så skal du bare besøge www.raunholt.dk og bestille dioder til 6volt! Sværer er det ikke... Jeg kan stå inde for at de virker fint og der er god service (bliver sponsoreret af ham)...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 17:42

Yamaha Fs1 og mange andre kører også på 6V, og det er ikke umuligt at kunne få radioer mm. der kan stilles til 6V.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 18-11-03 21:20

Tak for svaret Jon.

Kommentar
Fra : TRex.the.man

Dato : 24-05-05 01:02

Det er slet ingen problem, at koble 12Volt DC på Samurai'en, min giver næsten 9Volt DC (og ikke AC) på batteriet