/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Valg af mc Suzuki 500/600
Fra : neess81
Vist : 329 gange
40 point
Dato : 16-11-03 21:53

Har kigget lidt rundt omkring på nettet.
og har fundet en Suzuki gs 500 e og en Suzuki 600 GSX-F.
Nogen der har erfaring med disse cykler. Synes de ser godt ud. Men er jo ikke meget ved, hvis køre glæden er elendig.
Er første gangs køre men tænker aligvel på om en 500ccm er for lidt. Har prøvet 650 ccm før og synes det var en fræk nok maskine.

Kommentar
Fra : TheCon

Dato : 17-11-03 11:51

Hejsa.

Jeg kører selv på en GS 500E og det er min første rigtig store maskine
Kører hver dag til arbejde 30-40 hver vej alt efter om det er på motorvejen eller
igennem byen. Efter min mening er det en rigtig god maskine til de fleste formål,
både i by og på landevej, nem at køre og rimelig nem at vedligeholde, hvis man
selv har lyst til den slags..... Jeg kan kun anbefale den hvis man vil have en
maskine som ikke er for dyr og som er en god all rounder........

Michael

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 17-11-03 19:21

Ja var nemlig også prisen jeg faldt over. Den er jo meget billig
Men hvis der nu ikke var så meget riv i den, så går lidt af det sjove af den. Hvad render sådan en på toppen ?

Kommentar
Fra : TheCon

Dato : 19-11-03 10:37

Hej igen......

Nu er jeg ikke det store fartdyr...... Men den løber fra stort set
alle biler i acceleration og skulle løbe omkring 175-180 på toppen.

Kan for øvrigt lige fortælle at min er til salg hvis det skulle
have din interesse.......

Suzuki GS500E
1996, 49000 km, blåmetallic med splinterny fuldkåbe,
Givi topboks. Fik lavet stort service i foråret,
nyt kædekit, nyt batteri, justeret ventiler + alm.
service. Har lige fået skiftet bremsecaliber foran.

Hvis du har interesse kan jeg sende billed på mail.

Michael

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 19-11-03 17:53

Ok.Jeg er nemlig glad for fart, som det sikkert afspejler sig i min tekst.
Men du skal være velkommen til at sende lidt billedere og en pris til mig.
christian@neessonline.dk

Kommentar
Fra : Leong

Dato : 28-11-03 08:23

GS500E og GSX600F er to rimelig forskellige motorcykler. GSX600F er mere rettet mod sportstouring, hvilket gør den bedre på længere strækninger, dog uden at det sportslige går af den. GS500E er mere en basic "begynder" mc, hvilket selvfølgelig ikke gør den dårlig af den grund
Hvis jeg skulle vælge en af de to, uden at tænke på pris, ville jeg helt sikkert vælge GSX600F'eren.

Har du kigget på SV650S? Sådan en har jeg nemmelig lige købt Den er noget kun mere frisk end de to førnævnte men stadig til en overkommelig pris (synes jeg da .

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 30-11-03 15:20

Ud fra de 2 mc'ere du omtaler, så vil jeg helt klart vælge gsx600f.
Meget smukkere, flere hypper, bedre aerodynamik, hurtigere acc og topfart samt du sidder beskyttet langt bedre pga. fuldkåben når du køre hurtigt.

Forestil dig selv på motorvejen, selvom du ikke er ude at race men blot skal lave en overhaling, så er det rart med noget kraftoverskud så du ikke skal overveje 3 år og en madpakke i forvejen om det nu er forsvarligt at placere dig i overhalingsbanen. (ja, lidt overdrevet men det er ideen idet)

Mvh
Bo
Gsx1300R Hayabusa 4 i 1 Titanium Akrapovic

Kommentar
Fra : 080482

Dato : 03-12-03 18:13

Hej neess81

Køb en SV650S! Den er fed, begyndervenlig, god acceleration, ikke for dyr og har fed lyd. Den ligger omkring 75.000 fra brugt stand. Bare kig på dba.dk. Du har nok allerede været der. Det er heller ikke en maskine du bliver træt af efter et år, som du ellers godt kan risikere at blive hvis du køber en gs 500e el. en gsx 600f. Skal du vælge mellem gs'eren eller gsx'eren, så ville jeg uden omtanke vælge gsx'eren. Men der er ikke langt fra en gsx'er rent prismæssigt, op til en SV650S'er!! SV'eren er meget mere sporty og har gode køreegenskaber. Du kan let komme rundt om kurver, og det gør den rigtig fin til bl.a. bykørsel. En god street-fighter! Køb den, hvis du har mulighed for det.
Prøv de forskellige modeller, og ellers "go with the feeling". Så kommer du ikke galt afsted siger de fleste.
Held og lykke!

mvh. Anders

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 03-12-03 19:22

Ja for pokker den ser jo lækker ud sådan en SV650S.
Er helt klart kommet ind på min ønske liste. Så nu er det jo bare med at spare en masse gysser sammen.

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 03-12-03 19:25

SV650S Er det en mc man selv kan lave lidt små reperationer på. Eller er den så indviklet at den skal til mekanikker ved bare det mindste ??

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 03-12-03 20:38

bremser olie/filter og den slags, men ellers vil jeg ikke råde dig til at rode med karburatore (på den gamle) og på den nye med sprøjt , tjaa der er ikke meget at komme efter. Men alt det er jo egentlig det samme der gælder for gsx600f

Men ud over div. kåbeforskelle så er sv650 en helt anden mc'er.
Tophastigheden er næsten den samme, men svingegenskaberne er langt bedre på sv'eren. Motorkaritistik er også helt anderledes (v2) . du har moment langt tidligere, og en kanon/fræk lyd fra udstødningen hvis du eks. får en Akrapovic potte på.

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 03-12-03 21:39

sådan en sv650 hvad render den sådan ca. når håndtaget er drejet de der 4 omgange og ikke kan komme mere rundt ?

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 04-12-03 08:40

omkring de 200, jeg kan ikke huske det nøjagtige tal.
Men det er også hurtigt for en mc kun med topkåbe

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 06-12-03 13:04

Er der nogen der ved om det er muligt at få nogle side tasker til sådan en sv650 fætter ? evt et link til lidt foto ?

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 27-11-04 10:39

Hej Nees81...

Jeg har haft begge maskiner, og jeg må sige at den jeg har været mest glad for er gsx600f'eren. Jeg havde en gs50e fra 95, men den bliver hurtigt kedelig. Den har et godt optræk og en fin top på de 190 med kåbe. Men hvis du har passager med bliver den mega tam og man skal passe på med overhalinger.

Nu har jeg en gsx600f fra 99. Det er Guf. Der kan du roligt overhale selvom du har passager og oppakning på. Den ligger snilt på 220 men så turde jeg ikk lige mere. Men siges at rende 235... Det er altid sjovt når man skal leje med brian'er i deres golf'er og polo'er...

Men den er selvfølgelig det dyrere end en gs'er som jeg fandt til 26000. Gsx-'eren står omkring de 70000. Hvis ikke du vælger en lidt ældre model.

Men kørekomfort på de lidt længere ture er meget bedre på gsx-f'eren.

Hilsen

Oompa