/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
melody/svinghjul
Fra : zeck
Vist : 688 gange
120 point
Dato : 16-11-03 01:59

hey jeg er ved at tage skiven på en melody....

men jeg kan sgu ikke få svinghjulet af..!!! nogen der kan give et lille fif til at det kan smutte af..??

jeg har selv haft lavet en aftrækker men uden held(2 bolde sprang og et stykke 9 mm flad jern blev bukket)
har os prøvet den gode med en hammer på den lille "studs" som stikker ud fra krumtappen... den er rimlig rusten jeg ved ikke om det har noget at sige når det er der..!!??

på forhånd tak..

--zeck--

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 02:22

Ja du køber en aftrækker ved THansen, det er en helt anden type du skal bruge, se det på deres hj.side.
Lån evnt en, kør ned til en knallertforretning, og spørg om du lige kan låne en, men de er nu ikke dyre.
Den lille tap, er formentlig akselen (du har vel taget møtrikken), den må du da ikke slå på, og hvis du gør ødelægger du gevindet.(NY KRUMTAP)
Man kan i nødstilfælde, brække kraftig med skruetrækkere, samtidig med et kraftig dask på møtrikken der kun er skruet ind så den og aksel er i samme plan.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 16-11-03 21:44

oki jeg har ellers ledt efter en aftrækker til en melody hos thansen men kunne ikke finde den..!!! kan du ikke ligge et link..?? og ja jeg har taget møtrikken af og har heller ikke banket direkte på akslen men med en møtrik på...!!! og har os prøvet det med skrugetrækkeren (det var bare en fastnøgle)..........!!

men tak for det entilvidre..

--zeck--

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 23:06

Det se ikke ud til de har til Melody, men send en forespørgsel nederst på siden.
Som du kan se så kræver den slags aftrækkere at der er indvendig gevind på svinghjulet, prøv at tage et nøjagtigt mål med en skydelære, så kan det være at en af de 3 på siden passer (det er fingevind)
Ellers måske harald Nyborg måske.
Man skal helst være to til bankesystemet, og man skal passe på ikke at brække aluminiumet (svinghjulet skal nok holde), man skal have 2 kraftige skruetrækkere (eller andet), og de skal være over for hinanden, med virkelig kraft på, og så en tung hammer med et helt lige hårdt slag. Men hvad så hvis jeg lige vil have den af igen nogen gange, så er det bedst med en aftrækker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 23:07

http://www.thansen.dk/products.asp?c=183961579&n=317992332
Hov jeg glemte linket.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 17-11-03 21:54

hmm vi var faktisk to om det men jeg vil da lige give det et forsøg mere..!!!

men tror du en masse vd40 ville hjælpe(eller andet ligende)..??

--zeck--

p.s tak for hjælpen....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-11-03 23:06

Det skader i hver fald ikke. Men det er et spørgsmål at kammeraten trykker nu (hårdt), lige i det du slår.
Jeg har fået at vide af en knallertmekaniker at alle Honda, kører med japsersvinghjul, og derfor passer aftrækkeren til Yamaha.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 18-11-03 22:47

oki cool... vil prøve det... kender nemlig en der har en yam..!! mange tak for hjlpen..!!!

--zeck--

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-03 20:26

Du skal lukke spørgsmålet, ved at acceptere ud for kommentar ved et af svarene.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 09:14

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-04 17:28

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest, du har jo allerede mistet dine point.
Der er mange der har dit spørgsmål stående, som ikke kan forstå du ikke lukker det.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Der er jo ikke andre end mig at uddele til, da ingen andre svarede.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:37

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:37

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-04 20:10

Jeg står af her, og besvarer ikke dine spørgsmål mere.
VH Palle Hansen