/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Returkode ved genstart/luk af computer
Fra : 75653
Vist : 494 gange
70 point
Dato : 13-11-03 02:07

Hej er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg i et backup script, kan finde ud af om computeren genstarter eller lukkes ????

Jeg har prøvet med errorlevel men det viser sig at errorleve = 0 for både genstart og luk....

Backup scriptet skal kun køre hvis det er luk computeren der er valgt...

Jeg benytter windows XP
Backup scriptet er en .bat fil

håber at der er nogle der kan hjælpe..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-11-03 20:12

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår. Hvordan sættes scriptet til at køre? Hvad er det du vil checke errorlevel for?

Når man checker for errorlevel checker man for om error level er større end eller lig med en værdi, errorlevel er altid mindst 0. Så man skal checke om den er f.ex. 1, dvs større end 0.

Hvis man skal checke en kommando der ikke sætter errorlevel kan man ofte bruge find til at søge efter en streng i det kommandoen skriver, hvis find ikke finder det den søger efter sætter den error level.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 13-11-03 23:32

Oki

Mit backup script køre som et logoff script, men det starter hvad enten jeg genstarter eller lukker puteren...

Der for går mit sp på om man evt. ved at lave en if errorlevel x goto reboot else goto shutdown eller noget ligende..

problemet er bare at xp retunere errorleve 0 hvad enten den genstarter eller den lukker...
Derfor er sp om man på en anden måde kan finde ud af i scriptet om xp lukker eller genstarter

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 08:25

Måske kan du finde ud af det her,jeg gidder ikke selv at lede,længe leve dovenskaben
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/scriptcenter/default.asp

vis linket virker

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 08:27

næææææ,det gjorde det ikke.
klik på script center i venstre side

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 08:28
Annuller spørgsmålet
Fra : 75653

Dato : 03-02-06 13:30

Nu har dette Q stået åben i 100 år og en madpakke uden at jeg har fået en løsning