/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
lyd og billede passer ikke sammen
Fra : freddiemercury
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 12-11-03 20:45

et mega problem er opstået
jeg har indspillet nogle musikvideofilm fra VHS ind til pc'ens HD, og når jeg så ser dem på
pc'eren passer lyd og billede ikke sammen, billedet kører alt for hurtigt
dog ikke på korte videoklip eller enkelte videosange
hvad går der galt ??
og kan jeg redde det jeg allerede har indspillet

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 12-11-03 20:48

uddyb dit spørgsmål!! hardware? software? fremgangsmåde?

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 13-11-03 07:16

hej xodeus
win 2000
pinnacle rave pc/tv
indspillet VHS bånd direkte i min pc'er i avi format
de små filer (typisk 250 mb) er der ingen problemer med at se hvor lyd og billede følges ad,
men de større filer ( ca 2 GB) følger lyd og billede ikke (billedet kører alt for stærkt)

kan det hjælpe med til en opklaring

den fortvivlende

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 13-11-03 16:23

kan det måske have noget med bits pr sec. at gøre ?

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 13-11-03 20:14

normalt er standarden her i europa PAL. dvs 25 billeder pr. sekund. Lyden kan der ikke gøres noget ved. Pinnacle burde klare jobbet uden problemer!

Kommentar
Fra : geneseren

Dato : 19-11-03 15:14

Hvad convertere du de optagede klip til ?...DivX mpeg ...eller andet.

Jeg laver mange DivX klip, da det giver en rigtig god kvalitet.
jeg har også en gang i mellem problemer med lidt forskut lyd, men redigere
lyden seperat, og lægger lyden på bagefter.