/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
reparation og regning
Fra : oletornado
Vist : 514 gange
50 point
Dato : 12-11-03 14:01

Hvad kan jeg stille op når jeg har fået lavet en reparation af min scooter og den dagen efter går i stykker igen.
Den blev sendt ned for at få lavet kickstarteren og el starteren, de skiftede variator, rem, lejer, blæser hjul, bøsninger, elstarter, pakning.
Det er også okay da den selvfølgelig skal virke, men da den går i stykker igen og de kigger på den skal der yderligt en reparation til for at el starteren skal virke(et tandhjul der trækker motoren rundt) og kickstarteren takker stadig over.
Som jeg ser det så skal jeg betale ham for endnu en reparation for at få den første reparation til at virke. Han påstår at jeg ikke har sagt at jeg vil have lavet de ting(kickstarter dele og tandhjul til motoren) men hvorfor så sætte starter på når han vidste at det ikke ville fungere.
Kan jeg klage nogle steder,(har kontaktet forbrugerklagenævnet, men de kan ikke hjælpe da de ikke har med motorkøretøjer at gøre, ej heller ikke medlem af fdm.
Reparationen er foretaget af motorgaarden i svenstrup.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 12-11-03 15:29

Hej
Kan du ikke indgå et forli med din reperatør.
Det er jo indelysende at når man skifter en starter at man også tjeker startkransen. Ellers er han da mindre bemidlet end en førsteårslærling...
Nu når han så hurtigt efter får repperation nummer 2 må han jo være vidende om at hans arbejde førstegang ikke var til "UG".
Jeg syntes du skla spørge om han vil være tilfreds med at du betaler reservedelen og han som "garanti" lægger tiden til for hans regning.
Jeg kan fra min side sige at forbruger organistaioner intet er værd, heller ikke FDM dur til noget. Det eneste en mekaniker har respekt for at et brev fra en advokat, men så skal du også have din aftale nedskrevet inden repperation påbegyndes - da det eller ender som påstand mod påstand.
FDM vilel sige; "der er så vidt ikke noget til hindre for at det du skal have reppereret anden gange kunne væres sket da du kørte fra din prepperatør første gang.". Det er måske bare lidt usansyneligt hvis repperatøren havde gjort sit arbejde - faglig korrekt.
held og lykke
benamin.hansen

Godkendelse af svar
Fra : oletornado

Dato : 12-11-03 15:46

Tak for svaret Benjamin.Hansen.