/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvilke ram passer til min bærbare
Fra : jens26
Vist : 910 gange
100 point
Dato : 21-02-02 22:09

jeg har en compaq presario 1246, hvilke Ram kan bruges hertil. Skal det være originale Ram fra compaq, eller er alle Ram til bærbare samme standard så man kan bruge en billigere model, da originale er dyrere ?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-02-02 22:26

Hej

Nej... der er højst sandsynlig en liste med ram den kan køre med.
men de store mærker, MCT (hvis du kan få nogen), Kingston, Crucial, Ininion.
dem kan den sikkert køre med.
Står der ikke informationer i din Manual omkring dette ??

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-02-02 22:39

Men ,---har du ikke ram i maskinen i forvejen ?? Tænkte her på, at hvis du ønsker at opgradere, så for at få dettil at køre skal du nok vælge samme type som sidder i.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 09:06

Køb dit kvalitets ram hos http://www.crucial.com/uk/index.asp

her bliver du guidet til at vælge den rigtige ram som passer til dit
system...

"jens26" <jens26.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Ecdd8.2794$Rz2.120217@news010.worldonline.dk...
> jeg har en compaq presario 1246, hvilke Ram kan bruges hertil. Skal det
> være originale Ram fra compaq, eller er alle Ram til bærbare samme
> standard så man kan bruge en billigere model, da originale er dyrere ? i
> Krak, De
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 26-04-02 13:07

Hej Jens26

Du kan gå her ind og kigge og nej det behøves ikke at være ram fra Compaq

http://config.vikingcomponents.com/amazon/details.asp?r=0&Type=LT&OemID=110&n=Compaq&ConfigID=17463&mid=65629

Warboy

Kommentar
Fra : Tazdk

Dato : 10-09-02 14:46

Hej...

Hos f.eks. midtdata i Viborg (har også netbutik www.midtdata.dk) har de et punkt under ram som hedder bærbar-ram, og der kan du få dem rimlig billig, og midtdata hjælper gerne med at besvare spørgsmål hvis der er noget du er i tvivl om...

Accepteret svar
Fra : katin

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-05 01:18

Du skal bruge 144 pins pc 100 ram, men pas på det er begrænset hvor meget den kan køre med og så vidt jeg husker er den født med 32 mb indbygget.

Godkendelse af svar
Fra : jens26

Dato : 10-03-06 17:17

Tak for svaret katin.