/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Proforma separation
Fra : TJB
Vist : 742 gange
20 point
Dato : 08-11-03 12:12

Er der nogen der kan fortælle mig hvor dan det er gået efter indgåelse af en proforma separation, ER I STADIG SAMMEN ELLER??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-11-03 12:52

Hvis du med spørgsmålet mener stadig bor sammen, skal man absolut lade være med det, i henhold til "dynelyfterloven".
Ellers betragter de offentlige myndigheder at man blot bor i et papirløst ægteskab.

Men derfor kan man de stadig godt være "gode venner", hvis du forstå hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-03 16:00

TJB
Hvis myndighederne får kendskab til "proforma" separation kommer parret til at tilbagebetale den økonomiske gevinst, der har været. Det kan være en nabo, ven eller veninde, der gør myndighederne opmærksom på snyderiet. Yderligere kan man få en bøde.
Jeg går ud fra at du med proforma mener at det kun er på papiret man er separeret.
Her kan du læse lidt op separation http://www.civildir.dk/regler/separation.htm

mvh ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-11-03 18:15

Ja, vi mangler at få at vide, hvad TJB mener med "proforma seperation".
Hvis man flytter sammen efter man er blevet separeret, så er man faktisk gift igen, -uden videre.

Men det kunne også være, at TJB 's spørgsmål går på, om der er nogen, der stadig forbliver glade for hinanden og fortsætter deres forhold, hvis de flytter fra hinanden. -Der kan jo være tale om, at man kan få mere økonomisk hjælp som enlig forælder, hvis familiens økonomi er rigtig dårlig. Så er der jo ikke noget ulovligt i, at man flytter fra hinanden. Og man kan stadig besøge hinanden helt lovligt. Også overnatte. Det væsentlige er, at man har to husstande og ikke deler diverse udgifter.

Men hvordan det går med parforholdet i den situation, det er nok afhængig af, hvordan forholdet ellers er....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-11-03 19:21

>TJB

Du bliver nød til meddele lidt mere, hvad det hele går ud på. Nu begynder vi at gætte.

ellebye

Kommentar
Fra : TJB

Dato : 11-11-03 20:01

Kære venner
tak for jeres gode vilje.
Men må stoppe

VH
TJB