/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Kan det passe???????
Fra : Faur_the_one
Vist : 674 gange
150 point
Dato : 06-11-03 10:54

Jeg har bestilt 3 underskabe fra HTH, nu viser det sig at jeg har fået et bedre tilbud, da jeg så vil afbestille dem siger de at det ikke kan lade sig gøre da de er sat i produktion, det skal siges at der er tale om standerstørrelser,,,,
Kan det passe???
Faur..

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 160 point
Dato : 06-11-03 10:59

Hvis du har afgivet en ordre, og aftalt betaling og levering, så hænger du på den, om det er standardstørelser eller ej er sagen uvedkommende

Kommentar
Fra : Faur_the_one

Dato : 06-11-03 11:03

Jeg troede bare man havde noget der hedder fortrydelseret,,

Nå pyt tak for hjælpen

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 06-11-03 11:26

Fortrydelsesretten gælder kun ved "dørsalg", dvs. hvis en sælger har henvendt sig til dig, og ikke når du selv har henvendt dig til sælgeren.
Heldigvis er der mange forretninger der tilbyder at give pengene retur, give et tilgodebevis eller at bytte varen til en anden - men vi har ikke KRAV på det. En anden historie er så hvis varen er fejlbehæftet og sælgeren ikke "indenfor rimelig tid" kan udbedre fejlen, så kan du kræve handelen ophævet.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-11-03 12:03

Fortrydelsesretten gælder kun ved internethandel (fjernhandel).
Ellers har du ikke krav på at få varen byttet - forudsat, selvfølgelig,
at den er fejlfri: http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/fortrydelse/

Godkendelse af svar
Fra : Faur_the_one

Dato : 06-11-03 16:41

Tak for svaret Better_Performance.