/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Killinger sælges
Fra : saline
Vist : 383 gange
20 point
Dato : 05-11-03 17:07

Jeg har to kattekillinger og deres mor i pleje... Jeg "reddede" dem fra et skur på landet, hvor killingerne ikke havde menneske-kontakt. Jeg tog "missemor" (som er meget tam og kælen) og 5 killinger ind i min lejlighed, for at give killingerne mulighed for en bedre fremtid, ved at blive "menneske-prægede".
MEN jeg har ikke plads til at beholde dem - jeg bor i en to-værelses, og har selv to katte i forvejen, som lider lidt under al den "hurlumhej".

Hvem vil have disse to kære små (som helst skal blive sammen) og eventuelt deres mor?!

Ud fra det folk skriver her, ved jeg at det må være gode hjem de kommer til, med folk der går ordenligt op i dem. Men der kræves også lidt ekstra tålmod m.m. da det jo er lidt specielle killinger.... de egner sig ikke til små børn..

Hunkilling sort/hvid. Hankilling stribet. Missemor (1-1½år) sort/hvid.

Hjælp mig med at give den lille familie et godt hjem, og mig fred i sjælen.
Jeg bor i Århus.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-11-03 23:06

Prøv at lægge dem ind på WWW. vildkat.dk
De skaffer nye hjem til katte, og det er gode hjem de skaffer. Men du skal helst kunne få taget nogle billeder af dem og sende med.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-11-03 23:48

>saline

Du føler sikkert selv, at du har gjort en god gerning - men hvad giver egentlig "dig" og andre for den sags skyld - ret til bare at bryde ind i hvad der er ganske naturligt?

Tror du katte bliverer født med et behov for menneskelig kontakt??? Og hvad er det egentlig du har "reddet" kattene fra???

Frida

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-11-03 21:21

Hunde har samme behov hvad med dem? De Skal bare have menneskelig kontakt, det er faktisk det samme!!!

Har du tænkt på det!

Sæt dig mere ind i tingene inden du angriber dem der hjjælper kattene. De har sværere og sværere ved at
klare sig i naturen. Alt det pis med at det er kattens natur - HALLO det er også hundens!!!!!
Hvorfor tror du at dem der sælger at Racekatte skal være indekatte? Sæt dig mere ind i tingene inden du angriber en som vil hjælpe nogle katte!! Du skulle hellere rose hende for hendes omsorg for kattene.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 23:00

>25
Hvor i mit indlæg ser du, at jeg nævner noget som helst om hunde??

Læs dog teksten - inden du spytter ild. Rose??

Frida

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-11-03 14:24

Fridaflip

det jeg forsøger at forklare dig det er altså, alle dyr har det bedst i naturen!
Men desværre er det ikke nemt i vore dage der er alt for mange farer!!

Mange har så travlt med katte skal være ude, men hvis alle tog deres katte udenfor, forestil dig det!!!
Jeg vil ikke have katte i min have, det er der mange der ikke vil!!
Ræven æder katte, store hunde nakker katte!!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-11-03 00:02

Hej 25.
Katte nakker også store hunde. Min mors og fars gamle hund hadede katte. En dag havde han fanget naboens store killing inde i garagen. Jeg kom og fandt dem, da hunden gøede som en tosset. Katten var smurt ind i blod fra top til tå, men da det omsider var lykkedes at fange den og få den undersøgt hos dyrlægen, havde den ikke en skramme. Den var dyngvåd og snasket godt igennem, men alt blodet var hundens. Den havde til gengæld også rifter og flænger, så hatten (ikke) passede. Men heldigvis ikke noget alvorligt.
Og sidst, men ikke mindst. Jeg tror ikke, det nytter at sige noget til fridaflip. Det er hendes naturlige udtryksmåde, er jeg bange for.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-11-03 14:32

Jernladyen

Ja, jeg tror du har ret.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-11-03 00:17

25 kig!!
Citat
Sæt dig mere ind i tingene inden du angriber en som vil hjælpe nogle katte!! Du skulle hellere rose hende for hendes omsorg for kattene.

Rose for hendes omsorg Glem det..........

Jernladyen kig!!
Citat
Jeg tror ikke, det nytter at sige noget til fridaflip. Det er hendes naturlige udtryksmåde, er jeg bange for.
Hilsen Jette

du har da ikke noget at være bange for

Frida

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-11-03 00:52

Netop.
Intet siger tydeliger, hvad jeg mener.
Jette

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-11-03 01:05

Jamen så fik du jo ret - og kan sikkert sove roligt ik' Jette

Frida

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-11-03 01:08

Sagtens. Men det kan jeg nu altid. Det kan folk der har det godt med sig selv og andre som regel. Go' nat fridaflip, sov godt - hvis du kan???????????????
Jette

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-11-03 01:14

Jamen det kan jeg*LOL*

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-11-03 14:24

Ja, er det da ikke bare herligt?

Kommentar
Fra : gidu

Dato : 09-12-03 17:39

Tak Saline for din indsats. Jeg håber, at du har fundet et godt hjem til misserne. Her hvor vi bor, er der ikke naturlig føde nok til de vilde katte. Der er udlagt rottegift, sat mussefælder op, og sygdom har gjort det af med en flok vilde katte vi havde på nabo gården. Vilde katte lever en kummerlig tilværelse, så lad os dog hjælpe dem vi kan.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-12-03 18:13

Ja, jeg håber du har fundet et godt hjem til killingerne. Det er jo rart, at der er nogle der vil hjælpe kattene.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-12-03 18:15

Fridaflip (per) det er utroligt så sarkastisk du er, har du det ikke godt?, er det rart at træde på folk? Jeg håber du har en flov smag i munden!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 12-12-03 22:51

*GGGG* Uha 25 føler du dig trådt på?? Tak!! - Jeg har det ganske udmærket, og har lige nu én eventyrlig chokoladesmag i munden... mmm

Frida.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-12-03 23:26

Det finder du selv ud af!!!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-12-03 23:29

DETMÅ VÆRE EN BÆSMAG!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 12-12-03 23:36

Hmm... Og du spørger mig om jeg har det godt øhh det er da vist dig selv du skal kigge på - og nej det er nu chokoladesmag

Frida.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-12-03 23:41

IH HVOR ER DU MORSOM!!!!! HA HA

Z

Kommentar
Fra : KateDK

Dato : 11-01-04 12:24

Øhhh.... sikke en bunke indlæg *gg*
Jeg er lidt usikker på at skrive et indlæg her...men kan ikke helt lade være
Jeg har arbejdet lidt med kattens værns katteinspektørere og har flere gange været med dem ude og bekæmpe Vildkatteproblemet. Det foregår ved at fange kattene i fælder med Whiskas lokkemad. lukke dem over i en fikseringskasse hvor du presser låget ned over katten til den ikke kan bevæge sig. Vender kassen og undersøger katten mens den er fikseret. derefter bliver kattens skæbne afgjort... Katte med øremærker, halsbånd, chip eller er håndtamme bliver sluppet løs, katte som er dige-givende (giver mælk) bliver også sluppet løs. Resten? dødbringende indsprøjtning på stedet. nu tænker man jo ejjjj hvor synd ikke? men hvis i så de katte......de er helt ødelagte. hankattene har flere sår end man kan tælle og ofte store betændte bylder i halsen og nakken af at slås. ben som er groet forkert sammen efter brud, halve ører, haler, poter m.m. Hunkattene er underernærede og konstant gravide fordi voldtægt er den stærkes ret i naturen. kattesyge rydder nogen gange op i bestanden... men den tager altid flere tusinde tamkatte med sig. Desuden vil i ikke vide hvordan en kat dør når den har kattesyge...tro mig!!!! KATTENS VÆRN en forening som vil gøre hvad de kan for vores vildkatte...og de afliver 99% afdem? hvorfor? Fordi ingen vil betale for neutraliseringen af dem, Fordi Kattens værn ikke har ubegrænsene midler, Fordi de ikke kan klare sig i den danske natur mere... de er forhutlede og dør af frygtelige sygdomme. Gamle fru madsen på 86 fodrer måske vildkatte...men hvad når hun dør? de flår hinanden i småstykker af sult og elendighed. Jeg har selv kat...har faktisk nummer 84 lige nu Katte reddede fra sprøjten fordi jeg har valgt at skaffe/give dem et hjem fremfor at aflive dem sammen med deres vilde mor. Katte i naturen...naturligvis....Det lyder pragtfuldt og kan også lade sig gøre...problemet er bare at de vilde katte der render rundt i byerne ikke kan klare sig fordi de formerer sig for stærkt og at der derfor ikke er mad nok. De som bliver født i skoven af en vild mor lærer at klare sig i skoven og kommer ikke i nærheden af mennesket...de der bliver efterladt af mennesket bliver i byen og dør i byen. de har lært at jage for sjovt ikke for at overleve, og det er de katte som betaler den højeste pris for menneskets korte "omsorg" Døden.
Kate

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 17-03-04 15:53

fridafis du kan da ihvertfald IKKE være en dyreven sådan som du udtaler dig!
Og hvis du siger at du ikke er en dyreven hvad laver du så i dette emne om katte?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
FJOLS!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 17-03-04 18:13

Sazzy

Det glæder mig du ser på det på denne måde( så er jeg ikke alene om det) det beviser at du er en god dyreven. Jeg må indrømme jeg blev godt gal på hende, men valgte at lade være med at skrive mere.

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 17-03-04 18:22

JA TAK DU ER IKKE DEN ENESTE DER SYNES AT HENDE DER FRIEDAFISEN HAR EN SKRUE LØS

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-03-04 20:55

Hej KateDK.
Hvor det dog glæder mig at se dit indlæg. Gider du kopiere det over i nedenstående link: "Det er VORES kat". Der passer det også ind - i hvert fald til det jeg har skrevet.
http://www.kandu.dk/dk/spg/35735

Hilsen Jette